دالتون های موتورسوار/باند سارقان زورگیر در غرب تهران متلاشی شد

پسرعموها که رهگذران را طعمه نقشه سرقت‌های  خود می‌کردند، با تلاش مأموران پلیس آگاهی دستگیر شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه شهروند ٦ بهمن‌ماه بود که پسر جوانی به کلانتری ١٣٥ آزادی رفت و ادعا کرد که توسط سرنشینان یک موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ مشکی مورد زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراهش قرار گرفته است.
در بررسی پرونده‌های مشابه با موضوع زورگیری توسط سارقان موتورسوار و انجام چهره‌نگاری از مالباختگان، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که گروهی چهار نفره با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ مشکی و آپاچی سفید‌رنگ اقدام به زورگیری از افراد رهگذر بویژه جوانان کرده‌اند.
یکی از مالباختگان پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ٢٢ در میدان آزادی به سمت خیابان رحمانی منتظر ماشین مسافرکشی ایستاده بودم که یک موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ با دو نفر سرنشین به طرف من آمد؛ همزمان یک موتورسیکلت آپاچی سفیدرنگ نیز با دو سرنشین با فاصله کمی از آنها توقف کرد و به نظر می‌رسید که مراقب اطراف هستند؛ یکی از سرنشینان هوندا پس از نزدیک‌شدن به من از موتور پیاده شد و با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم به ارزش تقریبی یک‌میلیون و ٥٠٠‌هزار تومان کرد و پس از آن، هر دو موتورسیکلت از محل دور شدند.»
با توجه به اتفاقات مشابه در محدوه غرب و شمال غرب تهران بویژه مبادی خروجی شهر در محدوده بزرگراه‌ها، هماهنگی‌های لازم جهت اجرای طرح مهار انجام شد.
٢٦ اسفند ماه، مأموران کلانتری ١٤٠ باغ‌فیض در حین گشتزنی در محدوده میدان پونک به سرنشین یک موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ مشکی مشکوک شده و به او دستور ایست دادند؛ با وجود دستور ایست پلیس، سرنشین موتورسیکلت اقدام به فرار کرده و طی یک تعقیب و گریز، کنترل موتورسیکلت از دستش خارج شده و به زمین برخورد می‌کند.
با دستگیری امیر ٢٠ ساله و کشف یک قبضه سلاح سرد از وی، وی جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
در مراحل اولیه تحقیقات از امیر و در حالی ‌که وی علت فرارش از دست پلیس را نداشتن گواهینامه مطرح کرده بود، کارآگاهان با بهره‌گیری از تصاویر به‌دست آمده از چهره‌نگاری و نهایتا مواجهه حضوری با تعدادی از مالباختگان، موفق به شناسایی امیر به‌عنوان یکی از سارقان اصلی گروه چهار نفره سارقان زورگیر موتورسوار شدند.
امیر که دیگر چاره‌ای جز بیان حقیقت و معرفی دیگر اعضای گروه نداشت، در اعترافاش عنوان کرد که با همدستی برادرش به نام ابوالفضل ٢١‌ساله و دو پسرعموی خود (دو برادر) به نام‌های پوریا (٢٣ ساله) و محمد (١٨ ساله) اقدام به سرقت‌های زنجیره‌ای به شیوه زورگیری از افراد رهگذر در مناطق مختلف شهر تهران کرده‌اند.
با بهره‌گیری از اطلاعات به دست آمده از امیر، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه سه عضو دیگر گروه سارقان در مناطق پیکان‌شهر و شهریار شدند.
در شرایطی که دیگر اعضای گروه سارقان فامیلی (پسرعموها) با اطلاع از دستگیری امیر، از مخفیگاه‌های خود متواری بودند، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و کنترل نامحسوس محل‌های تردد متهمان و مخفیگاه‌های آنها سرانجام موفق به دستگیری هر سه نفر آنها و کشف ده‌ها گوشی تلفن همراه سرقتی و سلاح سرد از آنها شدند.
با توجه به اعتراف متهمان به ده‌ها سرقت به شیوه زورگیری گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ و پول نقد و شناسایی دقیق متهمان از سوی تعدادی از مالباختگان، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر شد و متهمان جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند؛ به همین خاطر از کلیه مالباختگانی که به این شیوه و شگرد و توسط سرنشینان موتورسیکلت‌های طرح هوندا ١٢٥ مشکی یا آپاچی سفید رنگ مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفتند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

منتشر کننده: زهره حاجیان

700700

کد خبر: 746730

وب گردی

وب گردی