صنایع برتر امروز بورس مشخص شد/پیش بینی بازار چهارشنبه 6 اردیبهشت 96

حافظ عزیزی نقش - کارگزاری اردیبهشت ایرانیان

گزارش روزانه روند معاملاتی بازار سرمایه

با سرازیر شدن سیل عظیمی از نقدینگی و ورود سرمایه گذاران جدید و قدیم به فضای معاملات بورس تهران، شاهد خلق رونق و خروج از رکود در این بخش از فعالیتهای اقتصادی هستیم. بطوریکه حجم و ارزش معاملات روزانه از ابتدای سالجاری به بیش از دو برابر سال قبل رسیده و هر روز صدها میلیارد تومان از سهام شرکتهای مختلف بین اشخاص حقیقی و حقوقی داد و ستد میشود.
در بازار امروز نیز همچون روزهای گذشته، تنور معاملات داغ بود و علیرغم فشارهای وارده از سوی سازمان فرابورس برای مهار و کنترل عملیات سفته بازی و نوسانگیری در نمادهای بازار پایه ای – فشار سنگینی بر اکثر نمادهای دارای حباب قیمتی مزبور وارد نشد و فضای معاملات آرام و همچنان هیجانی بود بطوریکه در پایان بیش از 432 میلیارد تومان از سهام شرکتها خرید و فروش شد و شاخص کل نیز با افزایش 35.3 واحدی، توانست ارتفاع خود را تا ایستگاه 79.425 واحدی ارتقا دهد.
در بازار امروز به دلیل ادامه کاهش قیمت کالاها و مواد مرتبط با بازارهای جهانی(کامودیتی ها) و افول نسبی بهای مواد معدنی و فلزی و فولادی و پتروشیمی، شاهد ایستایی و حتی کاهش قیمت سهام مرتبط با این مواد و صنایع بودیم. ولی بازار گروه انفورماتیک، گروه دارویی، گروه ساختمانی، حمل و نقل، شیمیایی، قندی و غذایی بهتر بود و سهام این شرکتها با اقبال بازار و رشد قیمتی خوبی روبرو بودند.
و اما کارنامه بورس تهران در پایان معاملات امروز بدین شرح بود:
شاخص کل بورس 79425 (35+) واحد،
ارزش معاملات بورس 2392 میلیارد ریال،
ارزش معاملات فرابورس 1928 میلیارد ریال،
بیشترین تاثیر مثبت در شاخص: تاپیکو، فولاد، اخابر
بیشترین تاثیر منفی در شاخص: شپنا، خودرو، شتران
بیشترین ارزش معاملات بورس(میلیارد ریال): مشهد(320)، وبهمن2(146)، وبیمه(92)، خساپا(77)
بازگشائی سهم: غپینو،دعبید، اپرداز
ارز آزاد (تومان): #دلار آمریکا(3754)، یورو(4134)، درهم امارات(1032)
سکه(تومان): امامی(1.220.000)، نیم(688.000)، ربع(378.000)

پیش بینی بازار چهارشنبه 6 اردیبهشت 96

بورس تهران در حالی سال 96 را به جشن و سرور برگزار می کند که علت آن ورود صدها میلیارد تومان نقدینگی و کوچ بخش قابل توجهی از منابع بانکی سپرده گذاران بسوی بازار سرمایه و خرید گسترده سهام شرکتها است. بنظر می رسد از طرفی با افزایش ریسک سپرده گذاری در بانکها که بزودی از پرداخت سودهای 22 تا 27 درصدی ناتوان خواهند بود، عده کثیری از سرمایه داران و صاحبان نقدینگی سعی در کم کردن میزان سپرده های خویش در نظام بانکی دارند و مقصد پول آنها نیز بازار بورس است. چرا که در بازارهای موازی با بورس یعنی
بازار املاک و مستغلات، بازار طلا و ارز، بازار خودرو، بازار کالاها و مواد ... خبری نیست و جملگی در رکود و ایستایی بسر می برند. بنابر این، همانطور که انتظار می رفت و پیشتر نیز گمانه زنی و تحلیل کرده بودیم، شاهد ورود سیل عظیمی از مردم و صاحبان سرمایه بسوی بورس تهران هستیم بطوریکه حجم و ارزش معاملات روزانه با شیب تندی در حال افزایش است.

کد خبر: 761265

وب گردی

وب گردی