درگیری در کشمیر هند با چندین کشته و زخمی

در پی حمله شبه‌نظامیان به یک کمپ نظامی نیروهای ارتش هند در نزدیکی خط کنترل میان هند و پاکستان، دست‌کم سه سرباز هندی و دو شبه‌نظامی کشته شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی ارتش هند در این باره توضیح داد که این شبه‌نظامیان امروز (پنجشنبه) با استفاده از اسلحه و مواد انفجاری سربازان هندی را در شمال غربی مهمترین شهر کشمیر مورد هدف قرار دادند.

تاکنون هیچ نهاد مستقلی این حمله را تایید نکرده در همین حال هیچ گروه شبه‌نظامی نیز تاکنون بیانیه‌ای در این خصوص صادر نکرده است.

منطقه کشمیر بین دو قدرت هسته‌ای هند و پاکستان تقسیم شده است. هر دو کشور ادعا می‌کنند که تمامی این منطقه به آنها تعلق دارد. تاکنون 70 هزار تن در ناآرامی‌های کشمیر و حملات نظامی ارتش هند در این منطقه کشته شدند. در پی این حمله، وزارت کشور هند خواهان برگزاری سریع نشست امنیتی در این کشور شد.

سخنگوی وزارت کشور هند در این رابطه اعلام کرد: به درخواست وزارت کشور هند نشست فوق‌العاده‌ای درباره حمله کشمیر برگزار خواهد شد که ریاست آن بر عهده وزیر کشور خواهد بود.

به گفته سخنگوی وزارت کشور هند، در حمله تلافی‌جویانه ارتش به شبه‌نظامیان هم دست‌کم دو تن کشته شدند. علاوه بر این، شش مامور وظیفه دیگر نیز زخمی شدند.

منبع: ایسنا

306

کد خبر: 762001

وب گردی

وب گردی