اقدام جالب فدراسیون دوچرخه‌سواری برای پیشگیری از دوپینگ ورزشکاران

فدراسیون دوچرخه سواری برای پیشگیری از دوپینگ رکابزنان اعزامی به مسابقات برون مرزی اقدام جالبی انجام داده و وثیقه از آنها دریافت می‌کند.

به گزاری ایسکانیوز، فدراسیون دوچرخه سواری برای پیشگیری از دوپینگ دوچرخه سواران دست به اقدام جالبی زده که شاید بتواند تا حدود زیادی از این پدیده جلوگیری کند.

ماجرا از این قرار است که هر فردی که به عضویت تیم ملی درمی‌آید و در مسابقات شرکت خواهد کرد، باید وثیقه‌ای را در اختیار فدراسیون قرار دهد و متعهد شود که دوپینگی در میان نخواهد بود.

در حال حاضر این کار انجام شده و ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان که قرار است هفته آینده راهی مسابقات قهرمانی آسیا شوند، چک 50 میلیون تومانی در اختیار فدراسیون قرار داده‌‌اند.

محسن سلگی، سرپرست کمیته تیم‌های ملی دوچرخه سواری در این باره به فارس گفت: یکی از اهداف کاری من در این مسئولیت مبارزه جدی با دوپینگ است و در وهله اول گرفتن وثیقه از ملی پوشان اعزامی به مسابقات برون مرزی را در دستور کار قرار داده‌ایم. فدراسیون دوچرخه سواری برای ورزشکاران هزینه می‌کند که رقابت سالمی داشته باشند و برای جلوگیری از انجام دوپینگ از آنها وثیقه دریافت می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای هر ورزشکاری پرونده سلامت تشکل می‌دهیم و با چند آزمایشگاه هم صحبت کرده‌ایم. رکابزنان باید هر فعالیتی انجام می‌دهند مشخص کنند و اگر کسی از انجام آن ممانعت کند، قطعا کنار گذاشته خواهد شد.

سلگی در مورد اینکه دریافت وثیقه به چه شکلی است، گفت: فعلا چک 50 میلیون تومانی از آنها دریافت می‌کنیم و اگر خدایی ناکرده دوپینگی اتفاق بیفتد ورزشکار متخلف باشد، باید ضرر و زیان را بپردازد. مطمئن باشید این کار را با جدیت انجام خواهیم داد، چون آبروی کشور و دوچرخه سواری ایران در میان است.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:آرش محمدی

604

کد خبر: 763639

وب گردی

وب گردی