حیدر العبادی خواستار حضور نیروهای آمریکایی در عراق است

خبرگزاری آسوشیتدپرس جمعه به نقل از یک مقام آمریکایی و یک مقام دولتی عراق اعلام کرد، دولت 'حیدر العبادی'، نخست وزیر عراق، به منظور حفظ نیروهای آمریکایی در عراق پس از پایان جنگ با داعش، در حال مذاکراه با دولت آمریکاست.

به گزارش ایسکانیوز آسوشیتدپرس به نقل از این دو مقام آمریکایی و عراقی خاطر نشان کرد، این مذاکرات هنوز نهایی نشده است اما، دولت آمریکا و عراق اتفاق نظر دارند که حضور نیروهای آمریکایی در عراق برای اطمینان از جلوگیری از ظهور دوباره پیکارجویان لازم است.
به گفته مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، این مذاکرات با حضور 'جیمز متیس' وزیر دفاع آمریکا و مقامات عراق در حال انجام است و هنوز نهایی نشده است.
مقام دولتی عراق نیز که خواست نامش فاش نشود، گفت، نیروهای آمریکایی در پایگاه های موجود در دستکم پنج نقطه موصل و امتداد مرز سوریه مستقر خواهند شد. در صورت موافقت پارلمان عراق با حضور آنها، این نیروها همچنان به عنوان مشاور فعالیت خواهند کرد.
به گفته وی، العبادی در نظر دارد پس از پایان جنگ با داعش، شماری از نیروهای عراقی در کنار یک تعداد کمی از نیروهای آمریکایی در موصل حضور داشته باشند. این نیروها به کنترل امنیت این شهر کمک خواهند کرد.
در زمان حاضر، وزارت دفاع آمریکا حدود 7 هزار نیرو در عراق دارد که در آموزش نیروهای عراقی، هماهنگی حملات و عملیات زمینی و عملیات ویژه در خط مقدم مشارکت دارند.

303

کد خبر: 764519

وب گردی

وب گردی