میرسلیم: هیچ دولتی نمی‌تواند موفق بشود مگر اینکه انتقاد اقلیت و احزاب را بپذیرد

سید مصطفی میرسلیم با بیان اینکه هیچ دولتی نمی‌تواند موفق بشود مگر اینکه انتقاد اقلیت و احزاب را بپذیرد گفت: انتقاد تشکل های علمی، هنری و فرهنگی را بپذیرد. این راه پیشرفت است و بدون انتقاد پیشرفت حاصل نمی شود.

به گزارش ایسکانیوز، سید مصطفی میرسلیم در ادامه مناظره دوم انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در پاسخ به این سوال که «با توجه به ضرورت حفظ وحدت ملی و انسجام اجتماعی چه تعاملی با احزاب و جریانات منتقد خود خواهید داشت و چقدر دولت شما از انتقاد و رشد تضارب آرا استقبال می‌کند؟» بیان کرد: هر کدام از این نامزدها در چارچوب مسولیت‌های خود موفقیت‌هایی داشته اند اما اینجا بحث ما انتقاد است.

سید مصطفی میرسلیم با بیان اینکه هیچ دولتی نمی‌تواند موفق بشود مگر اینکه انتقاد اقلیت و احزاب را بپذیرد گفت: انتقاد تشکل های علمی، هنری و فرهنگی را بپذیرد. این راه پیشرفت است و بدون انتقاد پیشرفت حاصل نمی شود.

وی ادامه داد: این انتقاد پذیری در دولت یازدهم به شکل بسیار کمی وجود داشته است. نتیجه اش این عبارت بوده که از سوی دولت مطرح شده. عبارتی مثل غیر انسان، تخریب گر، بزدل، ترسو، به جهنم، تندرو، عصر حجری، متوهم، بی شناسنامه، ‌کم سواد و ... این تعبیرها، تعبیرهایی نیست که در جمهوری اسلامی ایران جای خودش را باز کند و اجازه بدهد نواقص برطرف شود.

میرسلیم اظهار کرد: آقای روحانی وقتی وزیر شما در مقابل یک خبرنگار قرار می‌گیرد و وسیله ضبط صوت او را می‌گیرد آیا این یعنی احترام به حقوق شهروندی یا اینکه وزیر شما در جلسه علنی به فردی می گوید بی شعور یعنی احترام به حقوق شهروندی؟

وی ادامه داد: اعتقاد ما این است که باید حلم در مردم سالاری دینی در مقابل ا نتقاد اقلیت‌ها، احزاب، گروه‌های مختلف و منتقدان دلسوخته فراموش نشود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی مبنی بر امر به معروف ونهی از منکر گفت:‌ چرا قانون امر و نهی را اجرا نمی کنید؛ شعار دادن کافی نیست. امروز باید صادقانه پاسخگوی عملکرد گذشته خود باشیم. تا مردم با قضاوت خود بتوانند در مورد وعده‌هایی که ما برای آینده می‌دهیم قضاوت کنند.

میرسلیم اظهار کرد: اگر می‌خواهیم مردم به ما اعتماد کنند نباید نعل وارونه بزنیم؛ مردم قول و قرارهای دولت را شنیده‌اند و عملکرد آن را دیده‌اند و نتایج آن را به تحمل سختی در معیشت و رنج تبعیض و رشوه‌ها و زیرمیزی‌ها چشیده‌اند. امروز نمی‌شود با یاس بازی بتوانیم مردم را فریب دهیم. باید دقت داشته باشیم و اهتمام بورزیم. ما باید دقت کنیم و اگر به انتقاد اعتقاد داریم به آن عمل کنیم. پذیرش انتقاد کار ساده و کار هر کسی نیست. سعه صدری می‌خواهد که در دولت یازدهم به ویژه شاهدش نبودیم.

وی با اشاره به قانون دسترسی اطلاعات یادآور شد: این قانون در دولت قبل تصویب شده و شما آیین‌نامه‌اش را تصویب کرده‌اید اما کامل اجرا نشده است. وظیفه اصلی دولت این است که اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار دهد نه اینکه با مردم رقابت کند.

این کاندیدای انتخاباتی همچنین افزود: بسیاری از مدیران و وزرا هستند که کاسب هستند و از اطلاعات به نفع خودشان استفاده می‌کنند. اینها راه‌های غلط استفاده از امکانات است. هر کسی که وارد دولت می‌شود باید سراپای وجود خود را برای خدمت بگذارد. کارمند شریف دولت وظیفه‌اش قرار دادن اطلاعات در اختیار مردم است نه اینکه از آن به نفع خود استفاده کند.

میرسلیم در پایان تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان من جرأت نمی‌کنند اختراعاتشان را ثبت کنند چون می‌ترسند اطلاعاتشان دزدیده شود. شما باید اصلاح می‌کردید که نکردید و دیر شده است. اگر می‌خواهیم اصلاحی در جمهوری اسلامی ایران انجام شود باید به این مسایل بپردازیم. با تعارف کردن هم این مسایل حل نمی‌شود.

تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 764585

وب گردی

وب گردی