کارگاه ویژه استادان دانشگاه آزاد اسلامی کرمان برگزار شد

کارگاه آموزشی ویژه استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با عنوان بیقراری های مدرنتینه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام باقر طالبی دارابی درساعت فرهنگی با موضوع بی قراری های مدرنیته که با حضور اساتید و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار شد، گفت: مدرنیته را نمی توان یک جا مثبت و جای دیگر منفی دانست و فرآیند اجتماعی تحولات مدرن است و از سی سال گذشته در غرب رواج یافته است.

دارابی ادامه داد: باید توجه داشت که چه منابعی برای مدرنیته وجود دارد و این منابع تا چه میزان می تواند برای ما نگرانی ایجاد کند.

او افزود: در دنیای مدرن کنونی و با پیشرفت تکنولوژی همه افراد باید جوابگوی حرف و عمل خود باشند و مسئولیت آن را بپذیرند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه در بیشتر جوامع فردگرایی قابل پذیرش نیست گفت: اولین بی قراری مدرنیته را می توان فردگرایی دانست و در این نوع سبک زندگی افراد کل زندگی خود را معطوف به خود می دانند و از اجتماع را ناظر بر اعمال خود نمی پذیرند.

او با بیان اینکه مردم حق آزادی عقیده دارند، می توانند انتخاب انجام دهند و مسیر زندگی را انتخاب کنند، گفت: یکی از پیامدهای فردگرایی این است که انسان ها براساس یک موضوع مقدس دیگر نمی توانند خودشان را فدا کنند و خودشان را از هر چیزی با ارزش تر می دانند.

دارابی افزود: در عصر کالای یکبارمصرف زندگی می کنیم و انسان ها از محیط اطراف خود شکایت دارند. وقتی اهداف انسان ها مادی می شود انگیزه ها از اهداف معنوی فاصله می گیرد و اختیارات و اراده ما را محدود می کند.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204/201

کد خبر: 766558

وب گردی

وب گردی