رییس اتحادیه بستنی و آبمیوه: نرخ بستنی  و آبمیوه در ماه رمضان تغییر نمی کند/  بستنی  فروشان نباید درماه رمضان  غذا بفروشند

رییس اتحادیه بستنی و آبمیوه افزود: افزایش قیمت بستنی تقریبا هریک سال یکبار تغییر می کند. تغییر فصل و ایام خاص مانند ماه رمضان نیز تاثیری در افزایش یا کاهش نرخ بستنی ندارد.

اسکندر آزموده در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره نرخ انواع آبمیوه موجود در مغازه ها اظهار کرد: آبمیوه نرخ شخصی ندارد چراکه قیمت واقعی هر یک لیوان آبمیوه به کیفیت میوه های مصرفی و اندازه ظرف مورد استفاده بستگی دارد.

وی در ادامه درباره افزایش نرخ بستی در سال 1396 یادآور شد: انواع بستنی در سال 96 نزدیک به 13 درصد افزایش پیدا کرد. در حال حاضر نرخ بستنی ویژه مغزدار هریک کیلو گرم 18 هزار تومان، بستنی خامه دار زعفرانی هریک کیلو گرم 16 هزار تومان،هریک کیلو گرم بستنی ممتاز 13 هزار تومان، هریک کیلو گرم بستنی میوه ای 18 هزار تومان، بستنی ساده 13 هزار تومان و هر یک کیلو فالوده 11 هزار تومان است.

رییس اتحادیه بستنی و آبمیوه افزود: افزایش قیمت بستنی تقریبا هریک سال یکبار تغییر می کند. تغییر فصل و ایام خاص مانند ماه رمضان نیز تاثیری در افزایش یا کاهش نرخ بستنی ندارد و افزایش قیمت در این ماه تخلف محسوب می شود.

آزموده همچنین درباره ساعت کار و کالاهای فروشی در ماه رمضان یادآور شد: فروشندگان آبمیوه و بستنی از نیم ساعت قبل از اذان مغرب تا نیم ساعت مانده به سحر باز هستند اما به جز بستنی، آبمیوه و کالاهای مرسوم حق فروش انواع آش، حلیم و غذاهای مرسوم در ماه رمضان را ندارند چراکه اینکار تداخل صنفی محسوب می شود و تخلف است.

وی در پایان در خصوص بهداشتی بودن آبمیوه های موجود در مغازه ها یادآور شد: اگر بهداشت در این فروشگاه ها رعایت نشود، بازرسان رسیدگی می کنند و به مغازه ها اخطار می دهند. در حال حاضر نزدیک به 250 مغازه غیر پروانه بهداشتی در تهران وجود دارد که نمی توانیم این مغازه ها را به لحاظ بهداشتی تضمین کنیم.

خبرنگار: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 767200

وب گردی

وب گردی