اعضای دو کمیسیون مجلس خبرگان رهبری افزایش می یابد

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: با تصویب هیئت رئیسه خبرگان، شمار اعضای دو کمیسیون سیاسی ـ اجتماعی و حراست و پاسداری از ولایت فقیه افزایش می یابد.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله سید احمد خاتمی در حاشیه نشست هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تبیین مصوبات این نشست گفت: طرح جدیدی که در نشست امروز بررسی شد مربوط به افزایش اعضای این دو کمیسیون بود که به تصویب رسید.

وی افزود: در نشست امروز مقرر شد موضوع افزایش اعضای این دو کمیسیون به کمیسیون آیین نامه ارجاع شود و پس از تکمیل به صحن علنی ارائه کنند.
خاتمی گفت: همچنین درباره قانون انتخابات مجلس خبرگان هم طرحی از گذشته آمده بود که مصوب شد در اجلاس شهریورِ مجلس خبرگان بررسی شود.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری افزود: طبق آیین نامه این مجلس حد فاصل هر دو اجلاس هیئت رئیسه خبرگان باید جلسه مشترکی میان هیئت رئیسه با رؤسای کمیسیون ها برگزار شود که امروز مصوب شد این جلسه مشترک 5 مرداد برگزار شود.

سید احمد خاتمی همچنین گفت: طبق آیین نامه مجلس خبرگان رهبری سالانه حداقل دو اجلاس یکی در شهریور و دیگری در اسفند باید برگزار شود که البته با مصوبه هیئت رئیسه می تواند در زمان های دیگر هم باشد.

وی افزود: در نشست امروز هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مصوب شد که اجلاس آینده 28 و 29 شهریور برگزار شود و روز پس از آن هم دیدار با مقام معظم رهبری و زیارت مرقد مطهر امام راحل انجام می شود.

منبع:خبرگزاری صداو سیما

301/300

کد خبر: 781213

وب گردی

وب گردی