در دهمین جشنواره ملی حرکت دانشجویان به صورت فردی هم می‌توانند شرکت کنند/دانشگاه رازی میزبان دهمین دوره

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: دهمین جشنواره حرکت در کرمانشاه برگزار می شود و امسال در بخش رقابتی، دانشجویان به صورت فردی هم امکان شرکت دارند.

به گزارش ایسکانیوز، فضل الله ایرجی کجوری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اعلام اینکه دانشگاه رازی کرمانشاه میزبان دهمین دوره جشنواره ملی حرکت خواهد بود افزود: جشنواره ملی حرکت در دو مرحله درون دانشگاهی و ملی سالانه به منظور نمایش و ارائه دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشجویی در دو بخش نمایشگاهی و رقابتی برگزار می‌شود که حاصل آن ارائه و معرفی ابداعات، ابتکارات و اختراعات دانشجویان به عموم است.

وی افزود: روند تکاملی و رو به پیشرفت جشنواره حرکت طی ۱۰ دوره، آن را به یکی از که مهم‌ترین جشنواره های علمی دانشجویی و محملی برای بروز و ظهور خلاقیت‌ها و ابتکارات دانشجویان فعال در ۸ هزار انجمن علمی دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور تبدیل کرده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره حرکت، ادامه داد: دهمین جشنواره ملی حرکت با تغییراتی در حوزه‌های رقابتی و شیوه برگزاری همراه است که مهم‌ترین تغییر در این دوره از جشنواره این است که در ادوار گذشته فقط دانشجویان در قالب انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توانستند در جشنواره حرکت شرکت کنند ولی در دهمین دوره دانشجویان به صورت فردی نیز در برخی حوزه‌های رقابتی می‌توانند شرکت کنند.

وی در خصوص ویژگی‌های این دوره جشنواره اظهار داشت: در راستای تقویت بخش رقابتی و تخصصی شدن حوزه‌های مختلف علوم در شیوه‌های گذشته بازبینی به عمل آمده و برای اولین بار در این دوره، هر گروه آموزشی در حوزه‌های رقابتی در درون خودشان به رقابت می پردازند. به عنوان مثال در گروه علوم انسانی یا فنی و مهندسی یا علوم پایه در حوزه‌های رقابتی که طبق دستورالعمل اجرایی جشنواره مشخص شده است فقط دانشجویان این رشته‌ها می‌توانند شرکت کنند. یعنی رقابت‌ها در اصل در درون حوزه‌های تخصصی‌تر صوررت می‌گیرد. این در حالی است که در ادوار گذشته شرکت کنندگان از گروه‌های مختلف آموزشی بودند که در یک حوزه با هم رقابت می‌کردند. این مسئله هم در راستای بهبود وضعیت رقابت و کاهش نابرابری‌هاست و هم در جهت ایجاد نگاه حرفه‌ای و تخصصی به مقوله رقابت. به عبارت دیگر امسال برخلاف سال‌های گذشته رقابت در درون گروه‌های تحصیلی صورت می‌گیرد.

ایرجی کجوری در ادامه تاکید کرد: بخش بین‌الملل جشنواره در این دوره به طور ویژه مد نظر قرار دارد و از تمامی ظرفیت‌های لازم در حوزه آموزش عالی برای توسعه ارتباطات علمی برای تقویت این جشنواره استفاده می‌شود و توسعه تعاملات و ارتباطات بین‌المللی زمینه را برای کسب تجربه، انتقال دانش و آشنایی طرفین با ظرفیت‌های علمی و انسانی فراهم می‌سازد.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، در خصوص زمان برگزاری و دانشگاه میزبان این دوره از جشنواره گفت: بر اساس تجربیات گذشته و با توجه به بررسی درخواست‌های میزبانی که از طرف دانشگاه‌های مختلف ارائه می‌شود، امسال نیز تعدادی از دانشگاه‌های کشور متقاضی میزبانی جشنواره بودند که در نهایت با بررسی و ارزیابی شاخص‌های مختلف، دانشگاه رازی کرمانشاه به عنوان میزبان جشنواره انتخاب شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه رازی کرمانشاه از ظرفیت‌ها و توانمندهای انسانی لازم و زیرساخت‌های کافی برای برگزاری دهمین دوره جشنواره حرکت برخوردار است و دهمین جشنواره ملی حرکت در هفته اول آذر ماه سال‌جاری در این دانشگاه برگزار می شود.

کد خبر: 783389

وب گردی

وب گردی