گرامیداشت یاد شهدای عملیات تروریستی تهران در مسکو

یاد شهدای دو عملیات تروریستی در حرم مطهر امام خمینی (ره) و ساختمان مجلس شورای اسلامی با حضور شماری از ایرانیان و مسلمانان چند کشور در مسکو گرامی داشته شد.

به گزارش ایسکانیوز، آئین سومین شب شهادت شماری از روزه داران در این واقعه تروریستی شامگاه شنبه در مسجد خاتم الانبیای رزیدانس سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد.

در این مراسم که افزون بر جمعی از ایرانیان مقیم و کارکنان نهادهای ایرانی، شماری از مسلمانان آذری، افغان و تاجیک نیز شرکت داشتند، سوگواری و نوحه خوانی شد.
حجت الاسلام والمسلمین عارف نژاد نیز با محکوم کردن این اقدام کور تروریستی، گفت: ملت ایران همانگونه که بارها ثابت کردند با پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، در برابر تمامی توطئه ها از جمله اقدام های تروریستی ایستادگی خواهند کرد.
وی افزود: ارتکاب چنین اعمال زشتی همراه با محکومیت است و ایرانیان یاد شهدای این واقعه را گرامی می دارند.
17 خرداد در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که بر اثر ان 17 نفر شهید و حدود 50 نفر دیگر نیز مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد
گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

خبرنگار: راضیه فراهانی

کد خبر: 785953

وب گردی

وب گردی