نخست وزیر عراق به ریاض و تهران سفر می کند

منابع عراقی از سفر نخست وزیر این کشور به عربستان سعودی و سپس ایران خبر دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه الاخبار، منابع عراقی اعلام کردند حیدر العبادی بزودی به دعوت سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی ، راهی ریاض پایتخت عربستان خواهد شد و از آنجا نیز به طور مستقیم عازم تهران می شود.

این منابع افزودند تیم ویژه حیدر العبادی به خاطر حساسیت موضوع از ارائه هرگونه توضیح درباره جزئیات سفر وی خودداری کردند. این منابع همچنین درباره مرتبط بودن این سفر با بحران بوجود آمده میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و اینکه عراق جانبدار یکی از طرفهای بحران باشد، توضیحی ندادند اما تاکید کردند حیدر العبادی مهار کردن این بحران را حتی با ورود در کنار کویت برای حل آن ضروری می داند.

منابع الاخبار افزودند احتمال دارد این سفر با هدف اعمال فشار بر همسایگان قطر با هدف منزوی کردن آن، درخواست ریاض از بغداد برای موضعگیری جدید ضد دوحه و به طور ویژه در مخالفت با نقش قطر در حمایت از سازمانهای تروریستی و در نهایت تلاش ریاض برای جلب حمایت العبادی و خارج کردن عراق از جمع کشورهای همسو با ایران صورت گیرد.

منابع عراقی در پایان تصریح کردند حیدر العبادی قصد دارد به شکلی «میانه» هم به دعوت سعودی‌ها پاسخ گوید و بلافاصله از آنجا راهی تهران شود و خودش را مرد تفاهم ها و مهار کردن بحرانهای داخلی و منطقه ای معرفی کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

306

کد خبر: 787592

وب گردی

وب گردی