چطور محل کارتان می‌تواند شما را به آلرژی مبتلا کند؟

سرفه‌های مکرر و خس‌خس سینه کلافه‌تان کرده و گاهی سخت و سنگین نفس می‌کشید؟ این نشانه‌ها می‌تواند از مبتلا بودنتان به آلرژی حکایت کند و بعید نیست که شرایط کاری‌تان گاهی با این بیماری همدست شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، شاید داروهای ضدحساسیت به کاهش علائم بیماری شما کمک کنند اما اگر در محیطی حساسیت‌زا زندگی و کار کنید، حتی با وجود مصرف داروها نمی‌توانید نشانه‌های این بیماری را محو کنید. در این مطلب، برخی از دلایل شدت گرفتن بیماری‌تان را با شما در میان ‌می‌گذاریم اما یادتان نرود که گاهی مواردی خارج از این فهرست باعث بیمارتر شدنتان می‌شود و شناسایی این موارد تنها از خود شما ساخته است، با کمک تجربه‌ای که از وضعیت بدنی‌تان دارید.


می‌دانید مشکل از کجاست؟
برای اینکه بتوانید کارتان را با شرایط جسمی‌تان هماهنگ کنید، باید قبل از هر چیز آگاهی‌تان را در مورد شرایط بدنی و محیطی که در آن به سر می‌برید بیشتر کنید.
قبل از اینکه هر درمانی را شروع کنید، باید بفهمید که این بیماری با چه نشانه‌هایی شما را آزار می‌دهد و بعد از باخبر شدن از نشانه‌ها، کشف کنید که چه چیزهایی در فضای کارتان باعث عود علائم می‌شود. البته قرار نیست کشف نشانه‌ها را به فضای کاری‌تان محدود کنید، بلکه باید در خودرو، خانه و سبک زندگی‌تان هم به دنبال آنچه بیماری‌تان را شدت می‌دهید بگردید.
بد نیست بدانید که متخصصان قرار داشتن در معرض ذرات معلق در هوا، گازهای شیمیایی، دود سیگار، هوای سرد، گردوخاک، رنگ تازه، هوای مرطوب، کپک، عطر و محصولات معطر، گرده گیاهان و دود توتون و تنباکو و چوب را در عود کردن آلرژی مؤثر می‌دانند.


کارتان پراسترس است؟
محل کار پراسترس می‌تواند شما را بیش از قبل درگیر آلرژی کند. اگر با همکارانتان درگیر باشید، کارتان سخت و پراسترس باشد و مجبور به کار کردن در ساعات طولانی باشید، بعید نیست علائم آلرژی را بیشتر و شدیدتر از قبل تجربه کنید.


کم‌خوابید؟
کار کردن در شیفت‌های نامنظم و برهم خوردن چرخه طبیعی خواب‌وبیداری، علائم بیماری شما را شدیدتر خواهد کرد. محققان می‌گویند کم‌خوابی سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و باعث ایجاد التهاب‌های مزمنی در بدن می‌شود که زمینه را برای درگیری بیشتر شما با آلرژی فراهم می‌کند.
البته همیشه کم‌خوابی باعث شدت گرفتن نشانه‌های بیماری شما نمی‌شود، بلکه گاهی درگیری بیشتر شما با آلرژی، کیفیت خوابتان را پایین می‌آورد و مشکلتان را دوچندان می‌کند. اگر در طول روز مدام احساس خستگی می‌کنید، احتمال دچار بودنتان به اختلال خواب را بررسی کنید. شاید گرفتگی بینی، التهاب مجاری تنفسی و دیگر مواردی که خواب آرام و عمیق را از شما می‌گیرند، از مشکلاتی باشند که باید برای حل کردنشان تلاش کنید.


کجا کار می‌کنید؟
در فضای باز و زیر سایه درختان متعدد ساعات کاری‌تان را می‌گذرانید؟ کارتان با مواد شوینده گره‌خورده یا اینکه فضای کاری‌تان از گردوغبار پر است؟ تهویه محیط کاری‌تان ضعیف است و هوای تازه به‌ندرت در آن جریان پیدا می‌کند؟ اگر در چنین شرایطی کار می‌کنید، طبیعی است که به‌سادگی از پس مهار کردن نشانه‌های آلرژی برنیایید. یادتان نرود که تا زمانی که مشکلات محیطی را برطرف نکنید، کار زیادی از داروها ساخته نخواهد بود. پس اگر برایتان ممکن است، تقاضای انتقال به واحدی که شرایط محیطی سالم‌تری دارد را با مدیرتان مطرح کنید.

704

کد خبر: 788606

وب گردی

وب گردی