ایسکانیوز: گروه داعش که در سوریه و عراق در حال فعالیت است بار دیگر با انتشار تصویری هولناک اعلام کرد که یک امداد گر انگلیسی را سر بریده است.

به گزارش رویترز، «دیوید هینس»، امدادگر 44 ساله که توسط داعش سر بریده شد از اهالی پرت اسکاتلند است و دو فرزند دارد. هینس در مارس 2013 در استان ادلب سوریه، در شمال غرب این کشور به گروگان گرفته شده بود. وی در سوریه برای یک سازمان امداد رسانی فرانسوی کار می‌کرد.

داعش عنوان فیلم سر بریدن هینس را «پیامی به متحدان آمریکا» گذاشته است. این فیلم با صحبت با «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس درخصوص همکاری انگلیس با دولت عراق و نیروهای پیشمرگه کرد در مبارزه با داعش آغاز می‌شود.

در این فیلم یک مرد سیاه‌پوش با لهجه انگلیسی که بالای سر هینس ایستاده بود گفت: کامرون! این مرد انگلیسی بهای وعده‌های تو را در خصوص مسلح کردن پیشمرگه‌های کرد می‌پردازد.

گروگان دیگری که به نظر می‌رسد آلن هنینگ باشد در انتهای ویدیو نشان داده شد و مردی که ماسکی بر چهره داشت گفت: اگر کامرون به حمایت‌های خود عیله داعش ادامه دهد نفر بعدی هنینگ خواهد بود. آلن هنینگ نیز به مانند هینس امدادگر است اما دقیقا مشخص نیست از سوی کدام سازمان به سوریه اعزام شده است.

کامرون کشتن هینس را شرارت محض توصیف و آن را محکوم کرده است. وی وعده داد که از تمام توانش برای دستگیری قاتلان این شهروند بریتانیا استفاده کند تا عدالت در مورد آنها اجرا شود.

اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز با صدور بیانیه ای «قتل وحشیانه» دیوید هینس را محکوم کرده و با خانواده وی ابراز همدردی کرده است.

اوباما گفته است که آمریکا شانه به شانه بریتانیا ایستاده است و بر مقابله با داعش در چارچوب یک ائتلاف بین‌المللی تاکید کرد.

پیشتر نیز گروه داعش دو خبرنگار آمریکایی به نام های جیمز فولی و استیون ساتلف را نیز به دلیل حملات هوایی آمریکا به مواضع‌اش در شمال عراق سر بریده بود.
کد خبر: 79499

وب گردی

وب گردی