شورای حقوق بشر سازمان ملل به اعزام کارشناس به کنگو رای داد

رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل نسبت به اعزام کارشناسان بین‌المللی به منظور رسیدگی به سوءاستفاده‌ها و کشتار در مرکز کنگو که در آن هزاران مرگ و جراحات در ماه‌های اخیر گزارش داده شده، رای داده است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بازوی اصلی اجرایی حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن خواستار تحقیقات دقیق توسط اتحادیه آفریقا درباره موضوع مربوط به کنگو با حضور خود نیروها و محققان کنگویی شده است.

قطعنامه خواستار همکاری کارشناسان با دولت کنگو برای دیدار با مردم و مناطق در ناحیه مرکزی "کاسای" است؛ جایی که شبه‌نظامیان و نیروهای دولتی به سوءاستفاده متهم شده‌اند.

کلیسای کاتولیک در این هفته برآورد کرده است، بیش از ۳۳۰۰ تن که شامل دو بازرس سازمان ملل و مترجمانشان می‌باشند از ماه آگوست تاکنون در منطقه کاسای کشته شده‌اند.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: آمریکا از اینکه شورای حقوق بشر سرانجام اقدام به بررسی سوءاستفاده از حقوق بشر در کنگو کرد، ابراز خوشحالی می‌کند.

سفیر آمریکا گفت: اگرچه هنوز کارهای زیادی برای رساندن عدالت به قربانیان این جنایات وحشیانه باید انجام شود.

هیلی اضافه کرد: بازرسان باید بتوانند وظایف خود را بدون دخالت انجام بدهند و دولت کنگو باید با این بررسی‌ها کاملا همکاری کند. اگر این کار را نکند، شورای حقوق بشر باید برای اقدام آماده باشد.

منبع: ایسنا

305

کد خبر: 800262

وب گردی

وب گردی