نوای موسیقی آذربایجان در فرهنگسرای نیاوران

استاد اسداللهی، از چهره‌‎های سرشناس موسیقی آذری و از نوازندگان برجسته ساز «نقاره» سه شنبه  13تیرماه ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به همراه گروهش به روی صحنه می‎رود.

به ایسکانیوز به نقل از گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران،در این کنسرت، حرکات آیینی محلی آذربایجانی نیز به نمایش در میآید.

وحید اسداللهی متولد سال 1339 در اردبیل است. او در 11 سالگی نوازندگی نقاره را نزد «هوشنگ زیوه» آغاز کرد. بعدها در سال 1354 و سن 15 سالگی، با زنده‌یاد «علی سلیمی» نوازنده برجسته تار آشنا شد و از سال 54 تا سال 57 به عنوان نوازنده ثابت ساز نقاره در آثار زنده‌یاد سلیمی با او همراهی کرد. اسداللهی از سال 1385، سرپرستی ارکستر موسیقی آذربایجانی صداوسیما را بر عهده گرفت. اوزون دره، ائلین، بنفشه، مونس، ریتم‌های آذربایجان، رقص‌های آذربایجان ضرب آذر، دوگاه و... از جمله آلبوم‌های وحید اسداللهی بوده و نغمه‌های آذربایجانی ایران 1 و 2، ردیف‌های موسیقی آذربایجانی 1 تا 6، ریما، رِنگ‌های آذربایجان، وصال و... از جمله آثاری هستند که او در آن‌ها هنرنمایی کرده است.

گفتنی است کنسرت موسیقی گروه اسداللهی سهشنبه 13 تیر ماه ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه میرود. علاقمندان میتوانند جهت تهیه بلیط به سایت ایران کنسرت و یا گیشه فرهنگسرای مراجعه کنند.

500

کد خبر: 802998

وب گردی

وب گردی