دعوت شخصیت ها برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی

شماری از مسئولان فرهنگی، سیاسی و مذهبی در پیام‌هایی از علاقه‌مندان به کتاب، کتابخوانی و امام رضا (ع) دعوت کردند تا در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، همزمان با برگزاری هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، یادداشت‌های مسئولان استان‌ها و شهرهای مختلف کشور را در خصوص این رویداد مهم فرهنگی منتشر کرد.

کتابهای جشنواره بهترین منبع برای شناخت بهتر امام رضا(ع)
رئیس کمیسیون بودجه مجلس در پیامی شرکت مردم را به جشنواره کتابخوانی رضوی خواستار شد.
غلامرضا تاج گردون در این هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی را بهترین فرصت برای شناختن بیشتر این امام همام دانست و افزود:‌ جایگاه حضرت ثامن‌الحجج (ع) فقط جایگاه معنوی و اخلاقی نیست، بلکه جایگاه تاریخ‌ساز و هویت‌آفرین است و آموزه‌های فراوانی را ارائه می‌دهند.
به گفته وی، همواره کتاب‌هایی را در باب شناخت زندگانی ائمه معصومین(ع) خوانده‌ایم اما زندگی و شخصیت امام موسی‌الرضا(ع) که همه ما ایرانی‌ها به‌واسطه عشق و ارادتی که به ائمه معصومین(ع) داشته‌ایم و داریم و نحوه سفر وی به خراسان و اینکه به گواه تاریخ، استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از گذر راه‌های وی در این سفر جانکاه بوده،‌قدر و منزلت ایشان را نزد ما دوچندان کرده است.

کتاب‌های جشنواره رضوی بهترین معرف شخصیت امام رضا (ع)
نماینده شهرستان های گلوگاه، بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی در پیامی کتاب های جشنواره کتابخوانی رضوی را بهترین معرف شخصیت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) دانست.
علی محمد شاعری می افزاید: هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی که در دومین سال متوالی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف معرفی ابعاد شخصیتی و علمی امام هشتم، ترویج فرهنگ رضوی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در حال برگزاری است، امری بسیار پسندیده و بهترین فرصت برای شناخت بیشتر این امام همام است.

جشنواره کتابخوانی رضوی زمینه ساز سبک زندگی اسلامی در جامعه
امام جمعه شهر لنده نیز در پیامی به هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، از برنامه ریزی و تلاش خوب دست اندرکاران این جشنواره، تقدیر کرد.
در بخشی از پیام حجت الاسلام والمسلمین هدایت محمودی آمده است: بعد از شناخت خداوند و برخورداری از نعمت ولایت ائمه اطهار(ع) و با توجه به هدف خلقت انسان که همانا رسیدن به کمال است، لازمه بهره‌مندی از حیات طیبه و زندگی حقیقی و باصفا، اطاعت و بندگی خداوند و عملکرد مناسب با انتظارات اولیاء دین است.
به گفته وی، جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی مغتنم برای شناخت سبک زندگی امام رضا(ع) و نشر سیره نورانی و سعادت‌بخش آن امام همام در جامعه خواهد بود.

جشنواره رضوی فرصتی برای ترویج فرهنگ متعالی اهل بیت (ع)
نماینده ولی‌فقیه و امام‌ جمعه اردبیل نیز در یادداشتی، عموم مردم و مسئولین ارگان‌های اجرایی و فرهنگی استان اردبیل را به مشارکت در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.
آیت‌الله سیدحسن عاملی در پیام خود آورده است: در سالهای اخیر شاهد اقدام تحسین‌برانگیز دستگاه‌های فرهنگی مسئول در جهت برگزاری سلسله برنامه‌های فرهنگی هنری رضوی؛ از جمله جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده‌ایم.
وی این اتفاق مبارک را فرصت دانسته و عموم مردم فرهنگ دوست استان اردبیل اعم از کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و خانواده‌های را به شرکت در بخش‌های مکتوب و اینترنتی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و بهره‌مندی از مطالب مفید 6 کتاب معرفی‌شده در جشنواره دعوت کرد.
به گفته عاملی، جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی برای ترویج فرهنگ متعالی اهل ‌بیت عصمت و طهارت (ع)، الگوبرداری عموم مردم از سبک زندگی امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع)، نهادینه شدن عادت به کتابخوانی و در نتیجه توسعه فرهنگی جامعه خواهد بود.

محبت مردم به امام رضا (ع) دلیل استقبال از جشنواره
استاندار مازندران هم محبت مردم به امام رضا(ع) را موجب استقبال از جشنواره کتابخوانی رضوی دانست.
ربیع فلاح جلودار می افزاید: علاقه و محبتی که از امام رضا(ع) در دل شیعیان از اوان کودکی وجود دارد نیاز به اثبات ندارد. محبتِ با معرفت است که منجر به زیارت، نجوا، دعا و البته استجابت می شود. خیل عظیم زائران علی بن موسی الرضا(ع) نشان دهنده غلیان عواطف و احساسات و شور توأم با شعور ملتی است که قدر خاندان عصمت و طهارت را می داند و زیارت را تجدید بیعتی می داند با آنچه که مورد پسند و سفارش اهل بیت بوده است.

رایحه دل‌نشین اندیشه ورزی در سیره رضوی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی هم در پیامی به دبیرخانه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: برگزاری این جشنواره رایحه دل‌نشین توجه به مطالعه با رویکرد ادای دین به ساحت امام رئوف(ع) است.
سید جواد حسینی می افزاید: کتاب و کتابخوانی در جامعه امروز یکی از مؤلفه‌های پیشرفت است و نگاه به آمار مطالعه در کشورهای مختلف نشان‌دهنده تأثیر این مؤلفه در جایگاه توسعه‌یافتگی کشورهاست.
به گفته وی، برگزاری جشنواره‌ها و استفاده از فرصت عظیم علاقه و ارادت مردم به ساحت قدسی امامان معصوم و به‌ویژه حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) می‌تواند یکی از برنامه‌هایی باشد که باعث رشد و شکوفایی و گرایش جامعه به سمت کتابخوانی و مطالعه می‌شود.

قد قامت کتابخانه‌ها در ادای دین به ساحت هشتمین خورشید
سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز برگزاری این جشنواره را قد قامت کتابخانه‌ها در ادای دین به ساحت هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت دانست و افزود: بی‌شک برای دستیابی به کتاب خوب - هم نوشتن و هم خواندن- «یزکیهم» معبری به ‌سوی «یعلمهم الکتاب والحکمه» است.

جشنواره کتابخوانی رضوی پیام‌آور معرفت است
خالقداد عرب فرماندار شهرستان رشتخوار هم این جشنواره را پیام‌آور معرفت و فعالیتی بر مدار ارزش‌ها و کرامت انسانی و فرصتی مغتنم دانست تا در سایه لطف و کرامت عالم آل محمد(ص) حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) بار دیگر فرهنگ کتاب و کتابخوانی را پاس بداریم و گوهر تابناک دانایی را بر چهره زیبای زندگی بیاویزیم.

جشنواره کتابخوانی رضوی بهترین فرصت برای شناخت بیشتر فرهنگ رضوی
فرماندار شهرستان گلوگاه نیز جشنواره را بهترین فرصت برای شناخت بیشتر فرهنگ رضوی و سیره ائمه اطهار (ع) دانست و گفت: حضرت ثامن‌الحجج(ع) تاریخ‌ساز، هویت‌آفرین و در نزد ایرانیان و جهان اسلام ارزشمند و دارای جایگاهی خاص است. برای شناخت بیشتر از سیره عبادی و سیاسی امام رضا(ع) کتاب‌های مفیدی در این جشنواره انتخاب شده که باید مطالعه شوند.
به گفته محمدرضا تباکی قلعه‌سری، جشنواره کتابخوانی شرایط را برای انتقال درست مفاهیم عمیق فرهنگ رضوی به همه مردم فراهم می‌آورد و امروز اهمیت برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای فرزندان ما و همچنین نسل جوان بسیار زیاد است زیرا آنها از این طریق می‌توانند راه درست زندگی را از وجود ائمه اطهار(ع) بیاموزند.

جشنواره زندگی را بر مدار کرامت انسانی قرار می‌دهد
فرماندار نکا نیز جشنواره را فرصتی برای پاسداری از فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سایه کرامت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) دانست و افزود: هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی که باهدف معرفی کتب ارزشمند و بررسی ابعاد شخصیتی و علمی امام هشتم شیعیان و ترویج فرهنگ رضوی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و تعالی فرهنگ غنی اسلامی و سیرة ائمه معصوم(ع) در حال برگزاری است، امری پسندیده و قابل‌تقدیر است.
به گفته جعفر احمدی، جشنواره فرصتی است تا در سایه کرامت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) بار دیگر فرهنگ کتاب و کتابخوانی را پاس بداریم.

502

کد خبر: 803685

وب گردی

وب گردی