کنکور سراسری سال 96 در ایستگاه آخر

دومین روز آزمون سراسری امروز جمعه 16 تیرماه در 372 شهرستان و 478 حوزه امتحانی آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، صبح امروز جمعه گروه تجربی و گروه زبان‌های خارجی و هنر نیز در بعد از ظهر نیز به رقابت به یکدیگر می پردازند. آزمون در یک مرحله برگزار می‌شود و هرکدام از این گروه‌های آزمایشی ضرورت دارد که در یک جلسه به سوالات آزمون عمومی و آزمون اختصاصی پاسخ دهند.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی علاوه بر 100 سوال آزمون عمومی که در مدت 75 دقیقه به آن پاسخ خواهند داد، 170 سوال تخصصی نیز در 175 دقیقه در اختیار خواهند داشت. کسانی که دارای مدرک دیپلم رشته بهیاری و یا شاغل به این حرفه هستند، 50 سوال ویژه بهیاری در دفترچه سوم آن ها وجود دارد که این دسته از داوطلبان به سوال های اختصاصی دیگر نیز پاسخ می دهند و این افراد صد قیقه وقت اضافه برای پاسخگویی به این این سوالات خواهند داشت.

برای گروه آزمایشی هنر 60 سوال تخصصی طرح شده و داوطلبان باید در مدت 165 دقیقه به سوالات دفترچه 2 پاسخ دهند.همچنین در گروه زبان نیز علاوه بر پاسخگویی به سوالات عمومی، به 70 سوال تخصصی در مدت 175 دقیقه پاسخ خواهند داددر گروه‌ زبان‌های خارجی سوال‌های تخصصی برای داوطلبانی طراحی می‌شود که زبان خارجی انتخابی‌شان انگلیسی، فرانسه و یا آلمانی باشد. کسانی که زبان روسی یا ایتالیایی را انتخاب کرده اند، بعد از پایان دفترچه عمومی جلسه را ترک خواهند کرد و سوال های اختصاصی در اختیار آن ها قرار نخواهد گرفت. برای این گروهها یعنی زبان‌های انگلیسی، فرانسه و آلمانی 70 سوال اختصاصی طراحی شده که باید در مدت 105 دقیقه پاسخ دهند.

200/202

کد خبر: 803993

وب گردی

وب گردی