حمید بقایی بازداشت شد

حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم امروز یکشنبه در پی احضار به دادگاه بازداشت شده است.

به گزارش ایسکانیوز ، عصر امروز برخی از رسانه‌ها خبر از حضور حمید بقایی در دادسرای فرهنگ و رسانه و بازداشت وی دادند.

این در حالی است که علی‌اصغر حسینی یکی از وکلای حمید بقایی درباره صحت بازداشت موکل خود اظهار بی‌اطلاعی کرده و عنوان داشته که این خبر را تأیید یا تکذیب نمی‌کند.

از سوی دیگر عادل حیدری وکیل دیگر حمید بقایی نیز تماس‌ها را بی‌پاسخ گذاشته و مسئولان قضایی هم در صحت این خبر تردید دارند و پاسخ دقیقی درباره این خبر نمی‌دهند.

در همین حال کانال تلگرامی منتسب به هواداران محمود احمدی‌نژاد ضمن تایید خبر بازداشت بقایی، عنوان کرد: امروز به دستور بازپرس، حمید بقایی با همراهی ماموران اعزامی از سوی دستگاه قضایی، از مقابل منزل بازداشت و به دادسرا برده می‌شود. بازپرس قرار کفالت قبلی را به قرار وثیقه 50 میلیارد تومانی تغییر می‌دهد که تامین چنین وثیقه‌ای برای آقای بقایی غیرممکن بوده و به همین دلیل بازپرس بار دیگر حکم به بازداشت ایشان داده است.

در همین ارتباط محمد علی جوانفکر مشاور رسانه ای دولت نهم و دهم در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز ضمن تایید خبر بازداشت حمید بقایی اظهارداشت : جناب آقای حمید بقایی پیش از این هم با شکایت دولت یازدهم بازداشت شده بود و در حالی که با توجه به موضوع شکایت هیچ نیازی به بازداشت ایشان نبود اما متاسفانه به مدت ۲۲۵ روز در بازداشت بود.

وی مدعی شد که بقایی سرانجام بدون کیفرخواست و بدون وثیقه و بر اساس دستور یک مقام عالی ، فقط با قید کفالت آزاد شده است.

جوانفکر با بیان اینکه اکنون قریب یکسال و نیم از آزادی بقایی سپری شده است، اظهار داشت: امروز به دستور‌‌ همان بازپرس، نامبرده از مقابل منزل بازداشت و به دادسرا بردند. در آنجا به ایشان گفتند که شما را احضار کرده‌ایم ولی در بازپرسی حاضر نشده‌اید.

وی تاکید کرد : به هر تقدیر، بازپرس پرونده با این فرضیه که ممکن است ایشان را احضار کنند ولی در دادسرا حاضر نشوند، قرار کفالت را تغییر داده و برای نامبرده یک وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی صادر کرده است که تامین چنین وثیقه‌ای برای آقای بقایی غیرممکن است و به همین دلیل بازپرس مربوطه بار دیگر حکم به بازداشت ایشان داده است.

300

کد خبر: 804770

وب گردی

وب گردی