تربیت دانشجویان مهارتی و کیفی مهم‌ترین برنامه دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تربیت دانشجویان مهارتی و کیفی را مهم‌ترین برنامه این دانشگاه دانست و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده آمار دانشجویان مهارتی علمی کاربردی تا پایان برنامه ششم توسعه باید به ۳۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدحسین امید در نشست رؤسای مراکز علمی کاربردی استان اردبیل با اشاره به معضل کاهش دانشجویان در دانشگاه‌های کشور نقش دانشگاه علمی کاربردی برای کاهش این معضل را موثر دانست و گفت: درحال حاضر کمتر از ۲۰ درصد دانشجویان این دانشگاه مهارتی هستند و این عدد تا پایان برنامه ششم باید به ۳۰ درصد برسد. بنابراین اگر دانشجوی مهارتی تربیت کنیم، آنها قادر خواهند بود تا شغل پیدا کنند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم کیفی سازی مراکز آموزشی، خاطرنشان کرد: توسعه کمی در برنامه‌های این دانشگاه وجود ندارد و صرفا برنامه‌های توسعه کیفی دنبال خواهد شد.

دکتر امید درخصوص جذب مدرسان در دانشگاه علمی کاربردی نیز اظهارکرد: جذب مدرسان در این دانشگاه یک یا دوبار در سال و در بهمن و شهریورماه (بسته به نیاز دانشگاه) انجام خواهد شد. اما هدف ما کیفیت و مهارت‌محوری در زمینه جذب مدرسان است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اصلاح سیستم پذیرش دوره‌های علمی کاربردی نیز اضافه کرد: رشته‌ها باید در چارچوب‌های صحیح تعریف شوند، در دانشگاه جامع علمی کاربردی در عرض شش ماه می توان دوره آموزشی تعریف کرد و این پویایی تنها دراین دانشگاه وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر امید در پایان خاطر نشان کرد: مراکز علمی کاربردی نزدیک به هم می‌توانند با یکدیگر تجمیع شده و یک مرکز قدرتمند و با کیفیت بالا تشکیل دهند.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 805330

وب گردی

وب گردی