وضعیت تجهیزات مدارس در استان لرستان مناسب نیست

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان با بیان اینکه تلاش های لازم برای برچیده شدن مدارس کپری در استان شکل گرفته است اما در چند مورد فضاهای آموزشی مشکلاتی دارند، هم برای مقاوم سازی و هم تخریب و بازسازی تصریح کرد: وضعیت تجهیزات مدارس در استان مناسب نیست.

به گزارش ایسکانیوز،خدانظر دریکوند ظهر سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه علی رغم اینکه تعامل بسیار سازنده ای در استان با حضور هوشنگ بازوند استاندار لرستان شکل گرفته است اما یکسری مشکلاتی که سابقه تاریخی هم دارد در لرستان وجود دارد و توان ما برای حل این مشکلات کم است، اظهار داشت: اعتبارات استان به حدی نیست که جوابگوی مشکلات باشد و نیازمند توجه ویژه ای است.

وی با بیان اینکه تلاش های لازم برای برچیده شدن مدارس کپری در استان شکل گرفته است اما در چند مورد فضاهای آموزشی مشکلاتی دارند، هم برای مقاوم سازی و هم تخریب و بازسازی تصریح کرد: وضعیت تجهیزات مدارس در استان مناسب نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان با تاکید بر اینکه هنرستان ها خیلی می توانند در اشتغال موثر باشند و مشکلی داریم که گرایش به هنرستان ها کم است چون تجهیزات مناسب نیست و کارگاه ها به روز نیست، افزود: نبود تجهیزات و کارگاه های فعال انگیزه را برای دانش آموزان کم کرده است.

دریکوند با اشاره به اینکه برای توسعه هنرستان ها مشکل داریم و نگهداری همین هنرستان های موجود هم مشکل شده است، گفت: میز و نیمکت ها مناسب سنین مختلف نیست، هوشمند سازی مدارس با مشکل مواجه است و اگر با سرعت جلو نرویم دوباره جا خواهیم ماند.

وی با بیان اینکه در هنرستان ها نیازمند اعتبار ویژه مشخص هستیم، تصریح کرد: اعتبارات نوسازی مدارس در استان را ۵۰ درصد افزایش داده اند امسال و انتظار داریم در سطح ملی هم رشد اعتبار داشته باشیم.

کد خبر: 805433

وب گردی

وب گردی