تغییر عنوان برخی رشته های گروه علوم اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی خوی

دانشیار گروه علوم اقتصادی و مدیر گروه این رشته ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی از تغییر عنوان رشته های بانکداری اسلامی و اقتصاد اسلامی به علوم اقتصادی گرایش بانکداری اسلامی و علوم اقتصادی گرایش اقتصاد اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر علی باقرزاده دانشیار گروه علوم اقتصادی و مدیر گروه این رشته ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی درباره آمادگی این گروه برای جذب دانشجویان رشته های اقتصاد، مالی و سایر رشته های مرتبط در مقطع کارشناسی ارشد رشته های علوم اقتصادی و حقوق اقتصادی خبر داد و گفت: اکنون گروه علوم اقتصادی واحد خوی در سه گرایش مجزا توانمندی لازم برای آموزش جوانان و دانشجویان را داراست.

او ادامه داد: رشته های موجود در گروه علوم اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی، علوم اقتصادی گرایش اقتصاد اسلامی، علوم اقتصادی گرایش بانکداری اسلامی و حقوق اقتصادی است.

دانشیار گروه علوم اقتصادی واحد خوی افزود: رشته های موجود در گروه علوم اقتصادی واحد خوی از سال 1391 دارای مجوز شورای عالی گسترش وزارت علوم بوده و در سایت وزارت علوم به آدرس http://www.msrt.ir هم نمایه می شود.

او افزود: خوشبختانه وزارت علوم امسال سرفصل رشته های اقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی را اصلاح و عنوان رشته های فوق را به «علوم اقتصادی گرایش بانکداری اسلامی و علوم اقتصادی گرایش اقتصاد اسلامی» تغییر داد که این مساله قابل توجه دانشجویانی است که قبلاً مرتب از گروه درخواست تاسیس رشته علوم اقتصادی را داشتند که البته این مهم به این طریق انجام شد و از امسال به فارغ التحصیلان این رشته ها مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم اقتصادی با گرایش های بانکداری یا اقتصاد اسلامی اعطا خواهد شد. این تغییر عنوان در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی هم اعمال شده است.

باقرزاده درباره رشته حقوق اقتصادی گفت: که این رشته برای کارشناسان رشته های حقوق طراحی شده است تا آنها بتوانند در مسائل مالی و اقتصادی دانش لازم را کسب کنند. علاوه بر این وکلا، قضات وکارشناسان قضایی به جهت نیاز برای ورود به دعاوی مالی نیازمند درک مفاهیم اقتصادی و مالی هستند که این رشته توانمندی های لازم برای این مهم را فراهم می آورد. به هر حال امروزه مرزهای بین رشته اقتصاد و حقوق به کمک اقتصاددانان نهادگرا هر چه بیشتر به هم نزدیک شده و در اکثر دانشگاه های معتبر جهان از رشته حقوق اقتصادی بعنوان یک پدیده در قرن بیست و یک یاد می شود. این رشته هم اکنون در دانشگاه های شهید بهشتی و دانشگاه تهران اجرایی می شود و سومین دانشگاه در کل کشور در این رشته دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی است.

204/200

کد خبر: 805639

وب گردی

وب گردی