موازی کاری ها موجب کاهش فعالیت ها می شود

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: موازی کاری ها نه تنها برای پیشرفت کار موثر نیست بلکه موجب کاهش فعالیت ها می شود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم روز شنبه در نشست مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای فرهنگی استان آذربایجان شرقی در تبریز افزود: به نظر می رسد در ارتباط با مسایل فرهنگی مشکلات زیادی در کشور داریم که باید به نوعی مورد توجه قرار گیرند.
وی ادامه داد: سازمان ها و وزارت خانه های مربوطه متاسفانه به بحث پیوست فرهنگی هیچ توجهی ندارند، در نیروهای مسلح بخش نامه شده بود هر دستورالعملی که صادر می شود کنارش باید پیوست فرهنگی داشته باشد.
امام جمعه تبریز اظهار کرد: موازی کاری در نهادهای مربوطه اصل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد برای مثال در ارتباط با مساجد نمی دانم مسئولیت مساجد باکیست.
وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد ضروری است کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با همکاری مبادی مربوط در مرکز به این مساله توجه کند.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: موازی کاری ها نه تنها برای پیشرفت کار موثر نیست بلکه موجب کاهش فعالیت ها می شود.
وی گفت: امروز بحث اشتغال و ازدواج جوانان به نوعی به امور فرهنگی ارتباط پیدا می کند، درست است که شاید به طور مستقیم مشکل فرهنگی نباشد ولی به نوعی به آن مربوط است.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: سازمان صدا و سیما در برخی زمینه ها موضوعاتی را تبلیغ می کند که قابل قبول نیست، در برخی برنامه ها از نظر ظاهری مجریانی که وضعیت مناسبی ندارند استفاده می شود که این امر در سطح جامعه فرهنگ سازی می سود.
وی اضافه کرد: بحث مد و مدگرایی امروز آفت بزرگی است، اختلاف انداختن در بین اقوام ایرانی مساله مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درخواست داریم به مواردی که جوانان ما را نسبت به آینده کشور ناامید می کند توجه ویژه ای داشته باشیم.
وی افزود: امیدوارم با برنامه ریزی صحیح و هدفمند بتوانیم جوانان و مردم را نسبت به مسایل فرهنگی بیشتر آشنا کنیم.
امام جمعه تبریز با اشاره به همجواری آذربایجان با کشورهای مختلف گفت: به گفته سفیر جمهوری آذربایجان در تهران برنامه های فرهنگی خطه آذربایجان در بین مردم جمهوری آذربابجان بسیار تاثیرگذار است.

کد خبر: 806653

وب گردی

وب گردی