برای حفاظت از منابع طبیعی با کمبود نیروی انسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد مواجه‌ایم

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیرو و امکاناتی که در این استان وجود دارد متناسب با مساحت استان و وضعیت جنگل ها و مراتع نیست؛ به این معنا که برای حفاظت از منابع طبیعی با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

عزت الله بهشتی فر مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد درباره مشکلات منابع طبیعی در استان کهگیلویه و بویر احمد در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: یکی از مهمترین بحث ها، موضوع وجود کالا و اراضی منابع ملی است.

وی با بیان این که حفاظت از منابع طبیعی از بحث های دیگر است، افزود: نیرو و امکاناتی که در حال حاضر وجود دارد متناسب با مساحت استان و وضعیت جنگل ها و مراتع نیست به این معنا که برای حفاظت از منابع طبیعی با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جنگل ها مانند گذشته شادابی لازم را ندارند و نهال های جوان دیگر جایگزین جنگل های پیر نمی شوند. در آینده با یک جنگل پیر روبرو خواهیم شد که در آینده جایگزین نخواهند داشت و بحث خشکسالی های چند ساله اخیر و گرما به شدت بر وضعیت کیفی جنگل ها تاثیر گذاشته است.

بهشتی فر افزود: خشکسالی از جهتی سالانه کیفیت جنگل ها کمتر می کند و رشد تعداد زیاد این جنگل ها خسارات زیادی به بار می آورد.

وی با با بیان این که جلوگیری از آتش سوزی در جنگل ها از مهمترین بحث ها در حفاظت از منابع طبیعی است تصریح کرد: تلاش هایی برای این که حداقل آتش سوزی را داشته باشیم صورت گرفته است، اما نیاز است که منابع طبیعی، اداره کل و شهرستانی یک ساختار اداری معتبر داشته باشند زیرا در فصل تابستان و یک ماه آخر بهار خیلی از فعالیت هایمان برای مقابله با آتش سوزی تعطیل می شوند و شاهد آتش سوزی های زیادی هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد همچنین خاطرنشان کرد: مورد دیگری که در بحث آتش سوزی های این استان رعایت نمی شود بحث آتش زدن باقی مانده محصولات کشاورزی است که به دلیل این که در مجاورت صنایع ملی این آتش سوزی ها صورت می گیرد آتش ها به مناطق جنگلی و مرتعی سرایت می کند و با توجه به این موضوع که این حرکت در لایحه هوای پاک جرم است اما ظاهرا به کشاورزان اطلاع رسانی صحیحی نشده است و نیاز به آموزش و اطلاع رسانی است.

901/900

کد خبر: 807261

وب گردی

وب گردی