ویلای پروین مصادره شد

پسر علی پروین که چند سالی است وارد یک فعالیت تولیدی شده است قریب به 20 میلیارد تومان برنج از شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری کرده ولی با گذشت حدود یک سال و نیم هنوز موفق به بازپرداخت پول برنج‌ها به شرکت بازرگانی دولتی نشده است.

شرکت بازرگانی دولتی ایران اواخر سال 93 اقدام به فروش ترهینی برنج به چند شرکت کرد که از قضا یکی از شرکت‌های خریدار برنج به نام «ر.س.ا» متعلق به محمد پروین پسر اسطوره‌ فوتبال ایران است.

ماجرا از این قرار است که پسر علی پروین که چند سالی است وارد یک فعالیت تولیدی شده، قریب به 20 میلیارد تومان برنج از شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری کرده بود که مهلت بازپرداخت آن شش ماه بوده است، که پس از گذشت بیش از یک سال و نیم همچنان از بازپرداخت آن مبلغ امتناع کرده است.

در همین رابطه چندی پیش علی قنبری معاون وزیر کشاورزی در گفت و گویی ضمن تایید این موضوع اعلام کرد: به دلیل اینکه این برنج ها به صورت رهنی به پروین فروخته شده است در صورت عدم پرداخت مبلغ فوق، آنها مجاز به اجرای وثیقه ی پروین می شوند. این مبلغ با توجه به دیر کرد پروین باید با سودش بازگردانده شود؛ که این مبلغ حدود بیست و پنج میلیارد تومان می شود.

بر اساس شنیده ها از منابع غیر رسمی موثق، در نهایت شرکت بازرگانی ایران وثیقه خانواده پروین که در واقع سند همان ویلای معروف علی پروین در لواسان است را به اجرا گذاشت و این ملک مصادره کرد.

به گفته کارشناسان: ارزش این ملک سی و سه میلیارد تومان است و با توجه به اینکه ملک به فروش نرفته، برابر ماده 126آیین نامه اجرایی به شرکت طلبکار واگذار می شود، این شرکت موظف است ما به التفاوت این مبلغ را به خانواده پروین برگرداند.

کد خبر: 818290

وب گردی

وب گردی