روزنامه معاریو: دروازه های الکترونیکی،‌ دام فلسطینی ها برای نتانیاهو بود

اقدامات تل آویو علیه مسجد الاقصی در حالی ادامه دارد که، مخالفان کابینه نتانیاهو نخست وزیر، با انتقاد از وی به دلیل نداشتن سیاستی روشن برای مقابله با درگیری ها‌،‌ مدعی شدند که نصب دروازه های الکترونیکی دام فلسطینی ها برای گرفتار کردن نتانیاهو بود.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه صهیونیستی معاریو روز شنبه در مطلبی با اشاره به اوضاع متشنج میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی،‌ مدعی شد که نصب درهای الکترونیکی در ورودی های مسجد الاقصی دامی است که فلسطینیان پهن کردند و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر نیر در آن گرفتار شده است.
این روزنامه صهیونیستی ضمن پرداختن به حجم گسترده انتقادها از نتانیاهو به دلیل مخالفت با برچیدن درهای الکترونیکی در ورودی های مسجد الاقصی،‌ نوشت: ادامه این روند باعث گسترش اعتراضات و درگیری های خونین روز جمعه در قدس اشغالی شد.
اریک بندر سردبیر روزنامه معاریو نوشت: مخالفان نتانیاهو شورای وزارتی کوچک اسرائیل در امور امنیتی و سیاسی 'کابینه' را به فرار از مسئولیت های خود و پنهان شدن پشت پلیس متهم کردند.
عومر بار لیو یکی از اعضای کنیست گفت:‌ کابینه باید تصمیم درستی درباره برچیدن این دروازه های الکترونیکی اتخاذ می کرد، اما در دامی که فلسطینی ها برایش آماده کردند، گرفتار و درگیری میان ما و آنها (فلسطینیان) آغاز شد.
وی افزود: نتانیاهو با وجود سفارش های سازمان اطلاعات و امنیت داخلی (شاباک) و فرماندهی ارتش اسرائیل،‌ بار دیگر از ترسیم سیاستی روشن در این باره شانه خالی کرد و نتوانست یک راهبرد مشخصی را دنبال کند.
این مقام صهیونیست ادامه داد:‌ با وجود اینکه فرصت برای آرام کردن احساسات، فضای متشنج و اتخاذ تصمیم برای برچیدن درهای الکترونیکی وجود داشت اما‌ نتانیاهو درگیری های میدانی را شعله ور کرد.
بیت المقدس و سرزمین های اشغالی از روز جمعه گذشته و در نتیجه شهادت چهار فلسطینی و کشته شدن دو نظامی رژیم صهیونیستی ناآرام شده است.
در پی وقوع این حوادث، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور بستن درهای مسجد الاقصی را صادر کرد و اجازه نداد نمازگزاران فلسطینی در صحن این مسجد نماز جمعه را به جا بیاورند.
رژیم صهیونیستی در پی تشدید اقدامات تحریک آمیز علیه مسجد الاقصی، دروازه های الکترونیکی در ورودی های مسجد الاقصی نصب کرده است.
طی روزهای گذشته، درگیری میان نظامیان صهیونیست و فلسطینی ها در سرزمین های اشغالی افزایش یافته است.
مقام های فلسطینی پیش تر از جامعه جهانی خواسته بودند تا با فشار به رژیم صهیونیستی از افزایش خشونت ها جلوگیری کند.

منبع: ایرنا

۸۰۱

کد خبر: 819206

وب گردی

وب گردی