پیش بینی تولید 900 هزار تن گندم در استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود امسال حدود 900 هزار تن گندم در استان تولید و حدود 700 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شود.

به گزارش ایسکانیوز، خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: در سال زراعی جاری 411 هزار هکتار گندم در استان کشت شده که از این سطح بیش از 97 هزار هکتار آبی و 314 هزار هکتار دیم است.

شهبازی گفت: پیش بینی می شود امسال حدود 900 هزار تن گندم در استان تولید و حدود 700 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شود.

وی تصریح کرد: در تولید محصولات استراتژیکی مثل گندم مجموعه فعالیت کارشناسان و همکاران ما دستیابی به پایداری تولید گندم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه در پاییز سال زراعی جاری بارش ها با تاخیر شروع شد، اضافه کرد: با این وجود خوشبختانه امسال نیز عملکرد مزارع استان رضایت بخش بود.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی سامانه گرمسیری و اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار تولید گندم استان افزایش خواهد یافت، گفت: در سالهای آینده تولید گندم استان به بالای یک میلیون و 200 هزار تن می رسد.

شهبازی از انجام عملیات به نژادی و به زراعی برای بالا بردن عملکرد گندم خبر داد و افزود: در این زمینه کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان بر تولید این محصولات نظارت کامل خواهند داشت.

901

کد خبر: 821266

وب گردی

وب گردی