انتشار گزارش اقدامات 4 ساله معاونت آموزشی / گامی در راستای مستندسازی اقدامات تحولی آموزش علوم پزشکی کشور

دبیر کمیته تحقیق و توسعه معاونت آموزشی از نشر کتاب آموزش علوم پزشکی در مسیر تحول و نوآوری، گزارش عملکرد 4 ساله حوزه آموزش علوم پزشکی خبر داد و گفت از این کتاب در آخرین نشست معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور در دولت یازدهم رونمایی می شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عطاءاله پورعباسی دبیر کمیته تحقیق و توسعه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در همایش معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور که در روز شنبه 7 مرداد 96 برگزار شد، با بیان اینکه در این نشست از کتاب آموزش علوم پزشکی در مسیر تحول و نوآوری رونمایی می شود گفت: مسیر مناسبی برای مستندسازی رویدادهای مرتبط با تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در پیش گرفته شده و از همان ابتدای آغاز این برنامه، برنامه راهبردی آموزش و پس از آن بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی طراحی شد و گزارش های فصلی در رابطه با اقدامات صورت گرفته نیز منتشر گردید.

دکتر پورعباسی گفت: در کتاب آموزش علوم پزشکی در مسیر تحول و نوآوری سعی شده تا همه فعالیت ها در مجموعه ای منسجم اقدامات 4 ساله حوزه معاونت آموزشی گردآوری شود و این کتاب در واقع گزارش حوزه آموزش در دولت یازدهم است.

وی با بیان اینکه همه مدیران حوزه آموزش در تدوین این کتاب ایفای نقش کردند، که جا دارد از ایشان تشکر شود؛ اظهار داشت: پیش نویس این کتاب در نشست معاونین آموزشی که در اردیبهشت ماه و در حاشیه جشنواره شهیدمطهری برگزار شد، توزیع شد و بسیاری از معاونین آموزشی دانشگاهها نظرات ارزشمندی در این خصوص ارائه فرمودند که در کتاب لحاظ شد.

دبیر کمیته تحقیق و توسعه معاونت آموزشی با بیان اینکه کتاب چندین بار بازنگری شد گفت: این کتاب شامل 4 بخش است. بخش اول به پیشینه آموزش علوم پزشکی و روند تدوین برنامه تحول و نوآوری می پردازد.

دکتر پورعباسی اضافه کرد: بخش دوم تجربیات و دستاوردهای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است. بخش سوم به چالش هایی که در مسیر تحقق بسته های تحول با آن مواجه بودیم می پردازد.

وی با اشاره به بخش چهارم که افق های پیش روی حوزه آموزش با نگاه تحولی در آن تدوین شده، خاطرنشان کرد: در این بخش در زمینه های مختلف پیشنهادهایی را برای ارتقای آموزش عالی سلامت از زبان مدیران محترم این دوره نوشته شده است.

دبیر کمیته تحقیق و توسعه معاونت آموزشی گفت: امیدواریم این کتاب قابل استفاده برای مدیران و دست اندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی کشور باشد و چنانچه نظری در این خصوص وجود دارد در ویرایش های بعدی کتاب لحاظ خواهد شد.

دکتر پورعباسی در پایان تاکید کرد: این کتاب عمدتا گزارش فعالیت های حوزه های ستادی است و مجموعه فعالیت های دانشگاهی در زمینه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی نیز باتوجه به گزارش های دریافت شده از دانشگاهها گردآوری شده که در فرصتی مناسب می تواند منتشر شود و در دسترس دانشگاهها قرار گیرد.

201

کد خبر: 821504

وب گردی

وب گردی