خسروی: افزایش 2درصدی صدور پروانه های ساختمانی نسبت به سال گذشته

رئیس سابق اتحادیه املاک کشور گفت: صدور پروانه های ساختمانی نسبت با سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است.

قلی خسروی در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص روند معاملاتی مسکن در فصل تابستان گفت: با توجه به اینکه تابستان فصل نقل و انتقالات است بنابراین بازارمسکن تا حدودی در جهت رونق حرکت کرده و نرخ اجاره با افزایش مواجه شد.

او در ادامه افزود: بازار مسکن در حال حاضر در رکود به سر می برد بنابراین طبیعی است که رکود تورمی در بازار ایجاد و افزایش یابد.

خسروی در ادامه با اشاره به اینکه رکود تورمی افزایش داشته است اما از شاخص تورم عبور نکرد، ادامه داد: زمانی که قیمت ملک افزایش پیدا می کند، طبیعی است که بر نرخ اجاره تاثیرگذار باشد و باعث افزایش نرخ اجاره شود.

رئیس سابق اتحادیه املاک کشور با اشاره به افزایش متقاضیان اجاره مسکن گفت: افزایش مهاجرت به تهران منجر به بالارفتن میزان متقاضیان و نیز کمبود مسکن شده است.

او خاطرنشان کرد: یکی از معضلات موجود در بازار مسکن وجود واحدهای خالی از سکنه است که کاربری آنها مسکونی نیست اما این امر باعث شده تا مسئولین وجود خانه های خالی را دلیلی برای کاهش ساخت و ساز بدانند در صورتی که ما همیشه برای ایجاد توازن در عرضه و تقاضا و راحتی آیندگان باید در حال ساخت و ساز باشیم.

کارشناس بازار مسکن با اشاره به افزایش 2درصدی پروانه های ساختمانی نسبت به سال گذشته اظهار داشت: سرمایه گذاران بیشتر پول نقد خود را در بانک ها سرمایه گذاری می کنند در صورتی که اگر سود بانکی کاهش پیدا کند و افراد وجه خود را از بانک خارج کنند به طور حتم تبعاتی را با خود به همراه دارد و باعث افزایش نرخ اجاره می شود.

401

کد خبر: 821684

وب گردی

وب گردی