فعالیت پارکبان‌ها در تهران غیرقانونی است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: فعالیت پارکبان‌ها در سطح شهر غیرقانونی است و مردم وجهی به این افراد پرداخت نکنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، اقبال شاکری در تذکرات پیش از دستور سیصد و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در مورد نیاز شهر به پارکینگ اظهار داشت: در حال حاضر 100 هزار فضای پارکینگ در شهر تهران شناسایی شده است که 15 هزار قرارداد کنترل مکانیزه پارکینگ‌ها منعقد شده و 12 هزار قرارداد دیگر نیز در حال انعقاد است.

وی بیان داشت: شاهد آن هستیم که پارکینگ‌های حاشیه‌ای تبدیل به محل دائمی پارکینگ‌های سازمانی و شرکت‌ها شده است و پارکبان‌ها به صورت غیرقانونی در حال فعالیت هستند.

شاکری بیان داشت: حضور پارکبان‌ها در سطح شهر غیرقانونی است و مردم نباید وجهی به آنها پرداخت کنند و آنها همچنان از تعرفه‌های دو سال پیش نسبت به دریافت وجه از مردم اقدام می‌کنند، در صورتی که پلیس و شهرداری تهران اعلام کرده است که حضور پارکبان‌ها غیرقانونی است.

وی افزود: باید انگیزه‌ای ایجاد کنیم تا پارکینگ‌های عمومی و حاشیه‌ای توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و جذب شوند تا فضای پارکینگ مورد نیاز را برای شهر تهران فراهم کنیم.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه 30 دقیقه‌ای اول پارک حاشیه‌ای رایگان است، گفت: قطعا با ساماندهی معضل پارکینگ حاشیه‌ای برطرف می‌شود و با اصلاح تعرفه، پارکینگ عمومی ایجاد کنیم.

در ادامه،‌ قناعتی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت:‌ ای کاش شهرداری و دولت فکری به حال پارکبان‌ها می‌کرد چرا که آنها در حال حاضر بیکار شده‌اند و با مشکلاتی مواجه هستند.

701

کد خبر: 822124

وب گردی

وب گردی