اداره گمرک دزفول افتتاح شد

طی آئینی با حضور مسئولان استانی و محلی، اداره گمرک شهرستان دزفول آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، فرماندار دزفول ظهر امروز سه شنبه در حاشیه آئین افتتاح اداره گمرک اظهار کرد: با افتتاح این اداره، تمام مشکلات و نیازهای صادرکنندگان دزفول و شمال خوزستان برطرف خواهد شد.

حبیب اله آصفی افزود: پیش از این در تمام سالهای گذشته، صادرکنندگان ناچار بودند برای صادرات محموله از شهرهای شمال استان به اهواز و یا آبادان بروند اما خوشبختانه از این پس تمام این عملیات از صفر تا ۱۰۰ در شهرستان دزفول انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه از این پس محصولات صادراتی شمال خوزستان از مبدا دزفول انجام می شود، گفت: تا پیش از این محموله ها و محصولات به ویژه محصولات کشاورزی شمال خوزستان به نام شهرها و استان های دیگر از جمله آستانه صادر می شد که دیگر شاهد چنین ضعف بزرگی نخواهیم بود.

فرماندار دزفول با تقدیر از پشتیبانی های استاندار و نماینده دزفول در مجلس برای تسریع در افتتاح این اداره تصریح کرد: مجوز این اداره از مدت ها پیش گرفته شده بود اما فعالیت ها و اقدامات گمرک دزفول ناقص بود که امروز این افتتاحیه نشان دهنده تکمیل تمام تشکیلات این اداره در شهرستان و مستقل شدن شمال خوزستان در زمینه گمرکی شد.

آصفی بیان کرد: دزفول با پتانسیل و ظرفیت های بی شمار در زمینه کشاورزی و نیز وجود واحدهای کشت و صنعت، تاسیس دفتر گمرکی دزفول فرصتی برای توسعه صادرات این شهرستان است.

او گفت: با تاسیس دفتر گمرک در دزفول، کلیه مراحل اداری برای صادرات کالای تجار و صاحبان صنایع به خارج از کشور از جمله اظهارنامه، صدور پروانه ارزیابی کالا در دزفول انجام خواهد شد.

فرماندار دزفول همچنین گمرک را یکی از مهمترین زیر ساخت های اساسی در راستای اشتغال‌زایی و توسعه صادرات در دزفول برشمرد.
دفتر گمرکی دزفول با حضور معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، عباس پاپی زاده رئیس مجمع نمایندگان خوزستان و فرماندار دزفول در محل سابق اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان در مجاورت میدان بار این شهر افتتاح شد.

منبع: مهر

401

کد خبر: 822240

وب گردی

وب گردی