دولت از درون دچار اختلاف است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد : دولت یازدهم در درون خود برای راهبردهای حمایت از مردم دچار اختلاف است و این اختلافات در منظر افکار عمومی تاثیرات خوبی ندارد.

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در مورد سهم خواهی بعضی وزراء کابینه فعلی برای حضور در دولت بعدی گفت: این ها کسانی هستند که در دولت اول برای فعالیت های خود به مشکل خورده اند و حالا برای ادامه فعالیت های خود در خواست هایی را از رئیس جمهور دارند که رئیس جمهور می تواند قبول و یا آن ها را رد کند.
وی در مورد خوب و یا بد بودن این نوع سهم خواهی ها از دولت گفت: این کارها بستگی به دولت و توانایی های آن دارد. از طرفی به جایگاه آن وزیر هم ارتباط دارد، زیرا ممکن است آن وزیر نقطه برتر دولت باشد و با تلاش های آن، رضایت مردم جلب شود.
نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت هم برای حضور این وزراء در کابینه بعدی درخواست آن ها را قبول می کند و میدان عمل بیشتری به آن ها می دهد.
وی با اشاره به اختلافات پیش آمده بین وزیر بهداشت و درمان و وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی بر سر بیمه ها گفت: دولت در مورد این اختلاف نتوانست کاری کند و آن را به مجلس سپرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: این اختلاف ها نشان می دهد که دولت یازدهم در درون خود برای راهبردهای حمایت از مردم دچار اختلاف است و این اختلافات در منظر افکار عمومی تاثیرات خوبی ندارد.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه 4 وزیر در مورد هشدار به رئیس جمهور در باره وضعیت بد اقتصادی اظهار داشت : این نوع نامه نگاری در بین مسئولان ارشد یک کشور پیام خوبی ندارد و حکایت از آن دارد که اختلافاتی در راهبرد های اقتصادی میان اجزای دولت وجود دارد .
عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس ابراز داشت : وقتی یک وزیر مسئولیتی را قبول می کند می تواند پذیرش آن را موکول به شرایطی کندو دولت هم می تواند آن را قبول و یا آن را نپذیرد.
وی در مورد این که آیا این سهم خواهی ها برای دولت بعد می تواند مشکلاتی را ایجاد کند گفت: این امر بستگی به راهبرد های دولت دارد، ممکن است وزیری اهل قبیله گرایی قومی ،منطقه ای و یا سیاسی باشد و این کار شاید با راهبرد های دولت سازگار نباشد.
علیرضا بیگی تاکید کرد : دولت هم هزینه فایده می کند و اگر ببیند سهم خواهی وزراء به نفع خود است و با بودن آن ها باعث جلب رضایت مردم می شود ،هزینه این کار را هم می پردازد.

کد خبر: 822390

وب گردی

وب گردی