ماجرای قتل رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان دشتستان

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر گفت: رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان دشتستان در اثر یک اختلاف صنفی جزئی به قتل رسید.

به گزارش ایسکانیوز ، مصطفی گراشی رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر گفت: بر اساس قانون نظام صنفی یکی از وظایف رئیس اتحادیه‌های صنفی بر اساس ماده 7 موضوع تبصره 2 بند ط ماده 30 قانون نظام صنفی، رسیدگی به اختلافات و شکایات صنفی است که مرحوم اصغر رجب‌زاده رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان دشتستان جهت حل اختلاف بین مالک قبلی یک واحد نانوایی و مالک جدید آن با طرفین وارد صحبت می‌شود که متاسفانه این صحبت‌ها رنگ خون می‌گیرد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر در شرح ماجرا عنوان کرد: بر اساس اخبار رسیده مالک یک واحد نانوایی واحد صنفی خود را به یک جوان کمتر از سی سال واگذار می‌کند که این معامله و انتقال پروانه صنفی در حضور رئیس اتحادیه نانوایان صورت گرفته و طرفین با مبلغی حدود سی میلیون تومان واحد صنفی خود را معامله می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از گذشت مدت زمانی فرد جوان که واحد نانوایی را طبق قانون تصاحب نموده بود به اتحادیه مراجعه کرده و اظهار می‌کند که نانوایی خریداری شده سوددهی لازم را ندارد و امکان ورشکستگی او وجود دارد.

گراشی تصریح کرد: از آنجا که مالک جدید یک فرد جوان بوده رئیس اتحادیه از مالک قبلی می‌خواهد که زمینه بازگشت سرمایه خریدار را فراهم نماید و مالک قبل هم که فردی خوشنام و رئیس یکی از دستگاه‌های رسمی شهرستان دشتستان است می‌پذیرد که نیمی از مبلغ خریدار را به او برگرداند.

وی ادامه داد: مالک قبلی مبلغی حدود 15 میلیون تومان را به فرد جوان می‌دهد و طی صورت جلسه‌ای رسمی واحد صنفی خود را پس می‌گیرد و فرد فروشنده (جوان قاتل) هم اقرار رسمی می‌کند که از این معامله راضی است و طلب دیگری ندارد، اما بعد از گذشت چند هفته به اتحادیه نانوایان مراجعه نموده و طلب مابقی پول خود را می‌کند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر بیان کرد: رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان دشتستان که فردی خوش‌نام و مومن بوده نیز بارها این فرد را نصیحت می‌کند و به او می گوید که شما اقرار کرده‌ای که هیچ طلبی از خریدار ندارید، جوان اما مجاب نمی‌شود و ساعت 12 ظهر چهارشنبه به اتحادیه نانوایان مراجعه کرده و بعد از یک مشاجره کوتاه بر سر حق عضویت و معامله صورت گرفته دست به اسلحه برده و رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان دشتستان را به قتل می‌رساند.

وی افزود: با توجه به ضبط‌شدن چهره فرد قاتل توسط دوربین اتحادیه فروشندگان پوشاک و خرازان، پلیس دشتستان هویت ضارب را شناسایی کرده و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

منبع: فارس

کد خبر: 822838

وب گردی

وب گردی