تهران- ایسکانیوز: فدراسیون جهانی بسکتبال با حضور بانوان با پوشش در مسابقات بین‌المللی موافقت کرد.

به گزارش ایسکانیوزبه نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در جریان اجلاس فدراسیون جهانی بسکتبال، مجمع این فدراسیون با آزاد شدن حجاب برای ورزشکاران زن در دوره‌‌ای آزمایشی و دو ساله موافقت کرده است، فدراسیون جهانی بسکتبال بعد از جلسه ای که در حاشیه رقابت‌های جام جهانی داشت، در مورد  حضور بانوان در مسابقات با پوشش یا بدون پوشش جلسه‌ای داشت و سرانجام رای به حضور بانوان با پوشش اسلامی داد.

محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال در این باره گفت: بعد از جلسات مختلفی که در قطر و مالزی داشتیم و فشارهایی که به فدراسیون جهانی وارد شد، آنها تصمیم گرفتند با حضور بانوان با پوشش اسلامی موافقت کنند.

مشحون با اشاره به فعالیت سایر کشورهای مسلمان و کنفدراسیون ایران برای رفع این مشکل ادامه داد: در این زمینه  قطری‌ها و هندی‌ها هم در کارهای زیادی انجام دادند و شیخ سعود، رئیس کنفدراسیون آسیا هم در این مورد جلسات زیادی با مسئولان فدراسیون جهانی داشت.

مشحون درباره اینکه آیا این موافقت به صورت آزمایشی است یا خیر بیان کرد: به هرحال وقتی موافقت خود را اعلام کرده‌اند، دیگر بازگشت روال به صورت قبل بسیار سخت است و امیدواریم که همین روند ادامه داشته باشد. اگر این اتفاق نمی‌افتاد، ظلم به بسکتبال بانوان بود.
کد خبر: 82387

وب گردی

وب گردی