«خیابان تبریز»  فردا رونمایی می شود

کتاب «خیابان تبریز» نوشته میثم رشیدی مهرآبادی با محوریت زندگی شهید قدرت الله چگینی فردا سه شنبه ۱۷ مرداد در فرهنگسرای رسانه رونمایی می شود.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبر رسیده، مراسم رونمایی از کتاب «خیابان تبریز» نوشته میثم رشیدی مهرآبادی با محوریت زندگی شهید قدرت الله چگینی فردا سه شنبه ۱۷ مرداد همزمان با روز خبرنگار با حضور جمعی از اصحاب رسانه، شاگردان شهید چگینی، نویسندگان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس در فرهنگسرای رسانه برگزار می شود.

کتاب «خیابان تبریز» به قلم میثم رشیدی مهرآبادی نوشته شده و محسن نجفی در حوزه تحقیق درباره زندگی شهید چگینی نویسنده را یویرایش این کتاب نیز بر عهده زینب گل محمدی بوده است. کتاب‌های «حاجی فیروز»، «مثل باران»، «سیبی‌ که آقا به ما داد» و «معلم شهر» آثاری هستند که پیش از این از میثم رشیدی چاپ شده اند.

شهید قدرت الله چگینی، ۳۰ دی ۱۳۲۶، در شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش غلامرضا و مادرش معصومه نام داشت. تا پایان دوره کارشناسی در رشته مترجمی زبان عربی تحصیل کرد. وی که معاون اداره آموزش و پرورش قزوین بود، در سال ۱۳۵۰ ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد. او دوازدهم شهریور ۱۳۶۰، در خیابان تبریز واقع در شهر قزوین مورد سوءقصد گروه‌های ضد انقلاب قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای قزوین و در کنار بارگاه شاهزاده حسین (ع) واقع است.

مراسم رونمایی از کتاب «خیابان تبریز» فردا سه شنبه ۱۷ مرداد از ساعت ۱۸ در فرهنگسرای رسانه واقع در خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا برگزار می شود.

این برنامه توسط محمدجواد شادانلو پژوهشگر و نویسنده دفاع مقدس اجرا می شود و امیرحسین انبارداران مدیرمسئول نشر مجنون، مرتضی قاضی نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر و دفاع مقدس و حمید بناء از نویسندگان دفاع مقدس، سخنرانی خواهند کرد.

سردار گلعلی بابایی (رزمنده و نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس)، حاج فیروز احمدی (جانباز و راوی کتاب حاجی فیروز)، حمید داودآبادی (رزمنده و نویسنده دفاع مقدس)، حسین قرایی (فعال رسانه ای و فرهنگی)، مهدی خدادادی (نویسنده)، علی اصغر بهمن نیا (مدیر نشر نارگل)، علی اکبری (مدیر نشر یازهرا(س))، محمدعلی صمدی (پژوهشگر و نویسنده دفاع مقدس)، جعفر کچویی (نویسنده دفاع مقدس) و جمع دیگری از نویسندگان و فعالان رسانه در حوزه دفاع مقدس از جمله مدعوین این رونمایی هستند.

502

کد خبر: 823949

وب گردی

وب گردی