بیمه 50 درصدی خانوار عشایری استان اردبیل

50 درصد خانوار عشایری استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند.

به گزارش ایسکانیوز، قادر هنرمند در همایش مدافعان حرم حضرت زینب(س) که با حضور عشایر شهرستان نیر در مسجد جامع شهر نیر برگزار شد، افزود: علاوه بر اینکه 50 درصد خانوار عشایری استان اردبیل تحت پوشش بیمه هستند 40 درصد دام عشایر استان نیز تحت پوشش صندوق بیمه قرار گرفته است که از این حیث نیز استان اردبیل رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی از نصب 305 پانل خورشیدی در ییلاقات عشایر استان اردبیل خبر داد و گفت: بزودی 800 پانل خورشیدی دیگر نیز در مناطق عشایر نشین استان نصب خواهد شد.

هنرمند به آبرسانی به قشلاقات شهرستان پارس آباد اشاره کرد و افزود: برای آبرسانی به 18 قشلاقات شهرستان پارس آباد اعتباری بالغ بر 15 میلیار تومان اختصاص یافته که با اجرای این پروژه آب سالم به این قشلاقات تزریق خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل در خصوص وام عشایری هم گفت: امسال 4 میلیارد تومان برای متقاضیان وام عشایری که یک هزار و 200 نفر می باشند اختصاص یافته که تلاش می شود این رقم به 6 میلیارد تومان برسد و اگر این اتفاق صورت گیرد تمام متقاضیان وام عشایر از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

هنرمند از تسطیح 3 هزار و 400 کیلومتر راه عشایری استان اردبیل هم خبر داد و گفت: 3هزار و 400 کیلومتر جاده در مناطق ییلاقی و قشلاقی استان اردبیل احداث، بازگشایی و نگهداری شده است.

وی به اجرای طرح هادی در مناطق قشلاقی عشایر نشین استان اردبیل هم اشاره کردو گفت: طرح هادی با چشم انداز 20 ساله بزودی برای قشلاقات عشایر نشین استان اردبیل تهیه و اجرا خواهد شد.

هنرمند از اخذ مجوز احداث 4 باب مدرسه شبانه روزی در قشلاقات عشایرنشین استان هم خبر داد.

مدیرکل امور عشایر استان در ادامه به رتبه عشایر استان از لحاظ تولیدات در سطح کشور اشاره کردو گفت: عشایر استان اردبیل در تولیدات رتبه 3 تولیدات فرآورده های لبنی ، رتبه 3 خانوار ، رتبه 3 ایلی ، رتبه 4 مرتع ، رتبه 5 دامی و رتبه 8 جمعیت انسانی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی به نقش عشایر جهت کمک به مدافعان حرم هم اشاره کرد و گفت:سال گذشته توسط عشایر غیور استان اردبیل 530 راس گوسفند و 100 کیسه آرد به مدافعان حرم و زائران اربعین حسینی کمک شد که عشایر همیشه و در همه جا در خط مقدم کمک به مدافعان حرم و دیگر موارد هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما اردبیل، دراین همایش حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر هم عشایر را افرادی همیشه در صحنه قلمداد کردو گفت: هروقت کشور و انقلاب به کمک نیاز داشت عشایر پیشرو بود و در جنگ تحمیلی شاهد و ناظر آن بودیم.

امام جمعه نیر درادامه به شغل دامداری و کشاورزی اشاره کردو گفت: دامداری نوعی عبادت است و عشایر غیرتمند نیز به شغل دامداری مشغول هستند و اکنون نیز مانند جنگ تحمیلی به کمک آنها نیاز است.

دراین همایش سرهنگ حسن دهقانی فرمانده سپاه ناحیه نیر هم گفت: از زمان آغاز کار ستاد پشتیبانی کمک به مدافعان حرم تاکنون توسط مردم خیر شهرستان نیر 140 میلیون تومان کمک نقدی به مدافعان حرم حضرت زینب(س) جمع آوری شده است./

کد خبر: 824364

وب گردی

وب گردی