نخست وزیر عراق با وزیر خارجه بحرین دیدار کرد

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق روز یکشنبه با وزیر خارجه بحرین دیدار کرده و متوقف نمودن قطبی سازی فرقه ای که به تروریسم خدمت می کند را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «فرات نیوز» «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق در دفتر خود با «خالد بن احمد آل خلیفة» وزیر خارجه بحرین و هیئت همراه او دیدار کرده و بر متوقف کردن قطبی سازی فرقه ای که به تروریسم خدمت می کند تأکید کرد.

حیدر العبادی در این دیدار بر تقویت روابط دو جانبه در همه ی حوزه ها تأکید کرده و در مورد لزوم مبارزه با تروریسم و تحولات منطقه سخن گفت.

از طرفی وزیر خارجه بحرین نیز ضمن ابلاغ تبریک دولت و مردم بحرین به مردم و دولت عراق به واسطه آزادسازی موصل و پیروزهای به دست آمده در مبارزه با داعش، بر همراهی بحرین با بغداد برای مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

خالد بن احمد آل خلیفه در ادامه خواهان گسترش روابط تجاری، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور شد.

در ادامه حیدر العبادی به پیروزهای ارتش عراق بر گروه های تروریستی اشاره کرده و ادامه پاکسازی عراق از وجود گروه های تکفیری -تروریستی را مورد تأکید قرار داد.

نخست وزیر عراق همچنین مبارزه با تروریسم و آزادسازی کامل عراق را به نفع پیشرفت منطقه و تقویت مصالح مردم منطقه دانست.

پس از آزادسازی موصل، عراق سیاست ورزی خاصی را در امور خارجی در پیش گرفته که می توان «تنوع بخشی» به روابط با سایر کشورهای منطقه را بر آن نام گذاشت.

کد خبر: 826071

وب گردی

وب گردی