افشاء دلیل انصراف خاکی صدیق از پذیرفتن پست وزارت

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: ممکن است رئیس جمهور عدم معرفی وزیر را اینگونه توجیه کند که چون وزارت علوم مهم بوده برای آن وزیری معرفی نشد اما به نظر من آموزش عالی دغدغه رئیس جمهور حساب نمی‌شد.

به گزارش ایسکانیوز، قاسم جعفری در خصوص عدم معرفی وزیر برای وزارت علوم گفت: در ابتدا قرار بود آقای خاکی صدیق به عنوان گزینه نهایی برای تصدی وزارت علوم معرفی شود ولی به نظر بنده از او خواسته‌های داشتند و چون خاکی‌صدیق می‌خواست استقلال خودش را حفظ کند و دنبال حاشیه نبود انصراف داد.

جعفری دادمه داد: از برخی معتمدین شنیدم که خاکی صدیق چنین روحیه‌ای نداشت است که دیگران بجایش تصمیم بگیرند وی می‌خواست پستش را خودش اداره کند ولی دولت کسی را می‌خواست که در مانیتور دیده شود ولی در پشت صحنه گروه و حلقه دیگری تصمیم بگیرد. مانند همان بلایی که در دولت یازدهم شاهد بودیم.

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان تصریح کرد: ممکن است رئیس جمهور عدم معرفی وزیر را اینگونه توجیه کند که چون وزارت علوم مهم بوده برای آن وزیری معرفی نشد اما به نظر من آموزش عالی دغدغه ریئس جمهور حساب نمی‌شد.

نماینده سابق مجلس گفت: این جالب نیست که همه وزا معرفی شوند و بخش وزارت علوم که از همه زودتر باید سروسامان پیدا کند دچار این مشکل بشود.

جعفری تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اساتید دانشگاه باید گره‌های علمی که باعث شده خیلی از طرح های خوب اجرایی نشود را باز کنند، حال از وزارتخانه‌ای که سر و سامان ندارد نمی‌توانید انتظار داشته باشید که بخواهد گره‌های علمی را باز کند.

وی تاکید کرد: به نظر ما رئیس جمهور در علم فنآوری یک راهبرد جدی ندارد و در سخنرانی‌های وی به غیر تعریف و تمجدید از استاید راهبردی نبوده است.

وی افزود: شایسته نیست که آموزش عالی با حدود 80 هزار عضو هیات علمی و ده‌ها هزار مدرس دانشگاه با چنین مسائلی روبرو شود و همچنان بلاتکلیف بماند.

200/202

منبع: فارس

کد خبر: 828427

وب گردی

وب گردی