پرسپولیس- الاهلی عربستان/ طلسم سرخ ها شکسته شد

دو تیم فوتبال پرسپولیس و الاهلی عربستان فردا (31 مردادماه) از ساعت 20:30 در ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط به مصاف یکدیگر می روند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا فردا بین دو تیم پرسپولیس و الاهلی عربستان برگزار می شود. پرسپولیس سرانجام طلسم مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را شکست. سرخ پوشان در مرحله یک هشتم نهایی موفق شدند با کسب یک پیروزی ارزشمند در خانه تیم قدرتمند لخویای قطر، برای اولین بار به جمع هشت تیم برتر آسیا بپیوندد. پرسپولیس میزبان این بازی است اما به دلیل مشکلات بین ایران و عربستان این دیدار هم مانند دیدار پرسپولیس-الهلال در مرحله گروهی، در مسقط عمان برگزار می شود.

تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان ۲۰۱۷ پس از برد در خانه لخویا حالا این اعتماد به نفس را پیدا کرده است که در آسیا کارهای بزرگی انجام دهد و به سال ها ناکامی خودش و تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان پایان دهد. اما پرسپولیس کار بسیار سختی دارد. الاهلی و الهلال عربستان و العین امارات سه تیم دیگری‌اند که در منطقه غرب آسیا خود را به یک چهارم نهایی رساندند. به اعتقاد برخی کارشناسان قرعه پرسپولیس چندان بد هم نبوده اما نباید فراموش کرد الاهلی تیم قدرتمندی است. پرسپولیس فصل قبل قهرمان ایران شد و الاهلی در لیگ عربستان پس از الهلال در رده دوم قرار گرفت. الاهلی هم مانند پرسپولیس در گروه بسیار سختی در آسیا حضور داشت؛ این تیم ذوب آهن را حذف کرد و پس از العین دوم شد.

پرسپولیس و الاهلی هر دو در گروه های خود دوم شدند. الاهلی در یک هشتم نهایی تیم قدرتمند الاهلی امارات را حذف کرد. العین و الهلال دیگر بازی این مرحله را برگزار می کنند. بازی برگشت دو تیم ۳۱ شهریور در ابوظبی برگزار خواهد شد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اگر قرار باشد تیمی به ناکامی تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا پایان دهد آن تیم همین پرسپولیس کنونی است.

پرسپولیس در چهار دیدار ابتدایی‌اش در لیگ برتر ایران تیم بسیار آماده ای نشان داد و توانایی نتیجه گرفتن در این دیدار سخت آسیایی را دارد. از آنجا که پرسپولیس میزبان این بازی است باید در وهله اول گل نخورد. علیرضا بیرانوند گلر آماده این روزهای پرسپولیس در صورت بسته نگه داشتن دروازه اش در دیدار برابر الاهلی عربستان، آمار کلین شیت خود در لیگ قهرمانان آسیا را به عدد 8 خواهد رساند.

در آستانه این دیدار حساس لیگ قهرمانان آسیا همه نگاه‌ها به مهاجمان دو تیم است. مهدی طارمی و عمر السومه سوری در فصل گذشته آقای گل لیگ های ایران و عربستان شدند. لازم به ذکر است این دو بازیکن ۱۴ شهریور هم در دیدار ایران-سوریه مقابل هم قرار می گیرند.

** بهترین گلزن در لیگ:

پرسپولیس: مهدی طارمی و فرشاد احمد زاده با ۲ گل

الاهلی: عمر السومه با ۲ گل

** بهترین گلزن آسیایی:

پرسپولیس: مهدی طارمی با ۶ گل

الاهلی: عمر السومه با ۴ گل

** تیم داوری: داور وسط: محمد ادهم، کمک اول: موانس احمد، کمک دوم: محمد فیصل( هر سه از اردن)

** نتایج بازی یک هشتم نهایی:

پرسپولیس: رفت:پرسپولیس صفر- لخویا صفر، برگشت: لخویا صفر- پرسپولیس یک.

الاهلی: رفت: الاهلی عربستان یک- الاهلی امارات یک، الاهلی امارات یک- الاهلی عربستان ۳.

** آمار ویژه:

*الاهلی سه بار قهرمان لیگ عربستان شده و ۱۳ بار فاتح جام حذفی شده است.

*پرسپولیس و الاهلی تا به امروز در آسیا با هم بازی نکردند. برای مشاهده سابقه بازی پرسپولیس با تیم های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اینجا کلیک کنید.

*پرسپولیس ۱۴ بار در لیگ قهرمانان آسیا با تیم های عربستانی بازی کرده که حاصلش ۴ برد، ۵ باخت و ۵ مساوی بوده است. پرسپولیس پیش از این با الهلال، الشباب، الاتحاد و النصر بازی کرده بود.

*الاهلی هم در لیگ قهرمانان آسیا ۱۴مرتبه با تیم‌های ایرانی بازی کرده است که حاصلش ۷ برد، سه مساوی و چهار باخت است.

*الاهلی در مرحله گروهی با ذوب آهن هم گروه بود که در هر دو بازی برنده شد. الاهلی در سه بازی قبلی‌اش در آسیا برابر تیم های ایرانی به برد رسیده است. این تیم پیش از این با تیم های ذوب آهن، نفت تهران، سپاهان، استقلال و تراکتورسازی تبریز بازی کرده است.

*پرسپولیس در مرحله گروهی با الهلال در یک گروه قرار داشت که هر دو دیدار با تساوی به پایان رسید.

*الاهلی دوبار در مرحله حذفی با تیم های ایرانی رودررو شده است. یک بار سپاهان را حذف کرد و یک مرتبه هم توسط نفت تهران حذف شد. قرمزها خاطره خوشی هم از بازی با تیم های عربستانی در مرحله حذفی ندارند و یک بار توسط الهلال و یک مرتبه هم توسط الاتحاد حذف شدند.

** نگاهی به ترکیب های احتمالی:

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، محمد انصاری، شجاع خلیل زاده، صادق محرمی، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، وحید امیری، مهدی طارمی و علی علیپور. / سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

الاهلی عربستان: حمد العویس،محمد الفتیل، موتاز هساوی،سعید الموالد، محمد عبدالشافی، ولید بخشوین، حسین الموقاوی، کلودیمر دسوزا، لئوناردو دسوزا، صالح الجمعان، عمر السومه. / سرمربی: سرگی روبروف

601

کد خبر: 828657

وب گردی

وب گردی