این استان بزرگترین تامین کننده مواد اولیه صنعتی کشور است

استان کرمان بزرگترین تامین کننده مواد اولیه صنایع و معادن است.

به گزارش ایسکانیوز، مدیرعامل شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه(میدکو) در کرمان ، سبب انتخاب استان کرمان برای سرمایه گذاری همان شعار استراتژیک "توسعه ما از معادن آغاز می شود" دانست و گفت: استان کرمان بزرگترین تامین کننده مواد اولیه صنایع و معادن است.

پورمند با اعلام اینکه اهداف کلان ما در نهایت ، رسیدن به 4.2 میلیون تن شمش فولاد ، 3 میلیون تن آهن اسفنجی ، 7 و نیم میلیون تن گندله سنگ آهن ، 1.2 کک متالوژی ، 1.1 میلیون تن زغال فرآوری شده، 24 هزار تن فروسیلیس ، 50 هزار تن مس کاتد و 500 مگاوات تولید برق است افزود: بیشتر طرح های این شرکت در استان کرمان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین معادن سنگ آهن ، مس و زغال سنگ در استان کرمان است ، گفت: نزدیکی کرمان به آب های آزاد مهمترین مزیت سرمایه گذاری است.

مدیر عامل میدکو افزود: زنجیره اصلی ما شامل معادن سنگ آهن ، کنسانتره سنگ آهن ، گندله و احیای مستقیم و کوره بلند و همچنین فولادسازی است و معادن مس ، مس کاتد و لوله مسی دیگر زنجیره اصلی است که زنجیره دیگر مواد جانبی و کمکی برای پشتیبانی زنجیره اصلی است.

پورمند افزود: در بخش احیاء و فولادسازی آهن اسفنجی سیرجان با یک میلیون تن ظرفیت در حال بهره برداری است و فولادسازی بردسیرهم با یک میلیون تن ظرفیت امسال بهره برداری می رسد.
پورمند در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه پروژه های میدکو در سطحی 2 هزار هکتار قرار دارد ، افزود: برای حفظ محیط زیست به همین اندازه هم داریم فضای سبز ایجاد می کنیم .
وی گفت: به عنوان معین اقتصادی شهرستان زرند 6 هزار میلیارد تومان از سرمایه گذاری های میدکو در این شهرستان است .

کد خبر: 829370

وب گردی

وب گردی