واقعیت های مالی و اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی را دقیق به مردم بگوییم

اولین جلسه رابطین امور خیریه واحدهای دانشگاهی مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی امروز با حضور برخی از معاونین دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، علیرضا منادی معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در اولین جلسه رابطین امور خیریه واحدهای دانشگاهی مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی که امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه ازاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به کمک های خیرین گفت: به شما لطف بزرگی شده است، چون در مسیری قرار گرفته اید که نه تنها دنیایتان ساخته می شود، بلکه آخرتتان نیز با جذب خیرین تامین می شود.

وی افزود:ما باید دست به دست هم دهیم که کار بزرگی را انجام دهیم و آن کار بزرگ؛ جذب حداکثری خیرین برای ساخت دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور است.

منادی با اشاره به اینکه خیرین از دهه های گذشته تنها ساخت مساجد و مکان های مذهبی را کار خیر می دانستند، اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سرمایه داران و خیرین علاوه بر ساخت مسجد و مکان های مذهبی به سمت کمک فقرا و مستمندان رفتند.

وی افزود:در زمان طاغوت ما به لحاظ آموزش عالی و حتی مدارس بسیتار کمبود داشتیم، که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه آموزش عالی بسیار رشد کردیم.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بتدریج با ایجاد فرهنگ مدرسه سازی و حرکت خیرین به سمت ساخت مدرسه در مناطق محروم، ما توانستیم با جذب تعدادی از این خیرین دانشگاه آزاد اسلامی را گسترش دهیم.

وی افزود:بزرگترین موقوفه ای که در کشور وجود دارد مربوط به شیخ رشید الدین فضل الله همدانی هست که در هفتصد سال پیش موقوفات او از تبریز تا همدان بوده است که در آن زمان 6000 دانشجوی خارجی نیز در موقوفات آموزشی فضل الله همدانی تحصیل می کردند.

منادی بیان کرد:اولین بودجه ای که برای ساخت دانشکاه آزاد اسلامی قرار داده شد، از طرف امام خمینی(ره) بود، که مبلغ یک میلیون تومان وقف در دانشگاه آزاد اسلامی داشتند.

وی بیان کرد:ما می توانیم دانشگاه آزاد اسلامی را یک دانشگاه مردمی و متعلق به همه جامعه بدانیم.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با این همه نگاه مردم نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی، نگاه درستی نیست.چون مردم دانشگاه آزاد اسلامی را به دید یک امپراطور اقتصادی می بینند و برای همین اولین کمک را به این دانشگاه امام خمینی(ره) کرد.

منادی با اشاره به اینکه مردم صاحب اصلی دانشگاه آزاد اسلامی هستند، گفت: مردم صاحب اصلی این دانشگاه هستند، چرا که هم با پرداخت شهریه و هم وقف مکان و امکانات آموزشی در گسترش آن نقش دارند .

وی افزود: وظیفه ما جذب سرمایه برای توسعه این فضای آموزش عالی است چرا که ما از مردم پول دریافت می کنیم و توسعه آموزش عالی می دهیم .

واقعیت های مالی و اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی را دقیق به مردم بگوییم

دکتر مرتضی موسی خانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه جلسه با اشاره به اهمیت موضوع وقف گفت: شما خیرین می توانید مانند شهید حججی یک الگو باشید، چرا که او از همه چیزش گذشت.

وی در ادامه توصیه کرد: این کار فرهنگی باید گسترش یابد و یکی از راه های آن معرفی خیرین به مردم و نمادسازی از انها در جامعه است.

موسی خانی تاکید کرد:ما باید نگاه مردم را نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی تغییر بدهیم .

وی افزود:واقعیت های مالی و اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی را دقیق به مردم بگوییم ، تا تصویری که مردم از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک امپراطوری اقصادی دارند تصحیح و واقعی شود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:در حال حاضر یک پنجم بودجه دولتی و یک هفتم کارمندان دولتی را داریم .با این همه خروجی و امکانات تحصیلی و آموزشی دانشگاه ازاد اسلامی قابل تقدیر است.

منادی در پایان گفت: خیرین به جای اینکه بیایند تنها به دانشگاه کمک کنند، می توانند دانشجویان توانمند ولی محروم جامعه که در این دانشگاه تحصیل می کنند، کمک کنند.

دانشگاه آزاد اسلامی بار زیادی را از دوش دولت برداشته است

حجت الاسلام آل بویه رییس اداره خیرین دانشگاه آزاد اسلامی هم در این جلسه گفت:در حال حاضر بیش از یک میلون و ششصد هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند، که بار زیادی از مسئولیت آموزش عالی را از دوش دولت برداشته است.

کد خبر: 830640

وب گردی

وب گردی