آذری جهرمی: ظرفیت ایجاد 100 هزار شغل داریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به اینکه حوزه فناوری در زمینه اشتغال ظرفیت رشد ١٠ برابری را دارد اما اکنون جوابگوی تنها ٠/٢ از ظرفیت اشتغال در کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدعلی آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری ضمن تبریک هفته دولت، گفت: تلاش های واعظی در دولت یازدهم تحسین برانگیز بود و به جرات می توان گفت که بسیار خستگی ناپذیز و دلسوز کار کرد.
او در ادامه گفت: ایران، کشوری مردم سالار است و در صورتی که مردم نباشند فرهنگ و امنیت در کشور حفظ نخواهد شد.
جهرمی به مشکلات مردم در کشور اشاره کرد و گفت: بیکاری بزرگترین معظلی است که مردم با آن روبرو هستند، در صورتی که مردم ناامید شوند مشکلات کشور ٢ برابر می شود، بنابراین باید اقداماتی در راستای برطرف شدن مشکلات موجود انجام شود.
او گفت: تاکنون حوزه ارتباطات با توجه به اینکه حوزه فناوری در زمینه اشتغال ظرفیت رشد ١٠ برابری را دارد اما اکنون جوابگوی تنها ٠/٢ از ظرفیت اشتغال در کشور بوده است.
جهرمی گفت: برخی معتقد بودند وزارت ارتباطات حوزه ای سیاسی است این در حالیست که وزارت ارتباطات ظرفیت زیادی را در زمینه ایجاد اشتغال دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ظرفیت ایجاد ١٠٠ هزار شغل را داریم به خصوص زمانی که ١٧ هزار فارغ التحصیل به صورت مستقیم و غیرمستقیم رشته مرتبط با فناوری اطلاعات را دارند.
او افزود: جهاد امروز کشور، جهاد اقتصادی است وقتی قرار است که در کشور جهاد کنیم همه با هم باید تلاش کنیم و یکی از برنامه های اصلی وزارت ارتباطات اجرای جهاد اقتصادی به نحو احسن است.

جهرمی اظهار داشت: مقام معظم رهبری چندین سال است که تاکید بر تحقق شعار اقتصاد مقاومتی دارند و تاکید زیادی در راستای فعالیت در این حوزه را خواستارند، بنابراین دولت و مردم در کنار یکدیگر باید تلاش زیادی را در این زمینه داشته باشند.


401

کد خبر: 830956

وب گردی

وب گردی