نیروگاه سیکل ترکیبی عامل اصلی آلودگی پردیسان

نائب رئیس شورای شهر قم گفت: میزان آلایندگی‌های نیروگاه سیکل ترکیبی در منطقه پردیسان بسیار بیشتر از مناطق دیگر استان است.

به گزارش ایسکانیوز، نائب رئیس شورای شهر قم با اشاره به تبعات زیست‌محیطی نیروگاه سیکل ترکیبی قم اظهار داشت: طبق مطالعات انجام‌گرفته این نیروگاه یکی از کانون‌های اصلی آلایندگی هوای منطقه پردیسان قم است.

وی بابیان اینکه فاصله این نیروگاه با محدوده شهری نامتناسب است، افزود: یکی از مشکلات و معضلات این نیروگاه فاصله غیراصولی آن با محدوده شهری و به‌ویژه شهر پردیسان است که نگران‌کننده است.

نائب رئیس شورای شهر قم گفت: میزان آلایندگی‌های این نیروگاه در منطقه پردیسان بسیار بیشتر از مناطق دیگر استان است که متأسفانه انواع گازهای مضری را هم که این نیروگاه تولید می‌کند بسیار بیشتر از حد مجاز است.

بختیاری با تأکید بر اینکه باید رویکرد استفاده از این نیروگاه تغییر کند، تصریح کرد: در هیچ فصل و در هیچ شرایطی نباید سوخت‌های فسیلی در این نیروگاه استفاده شود چراکه استفاده از این نوع سوخت‌ها در این نیروگاه برابر با ایجاد آلودگی‌های بیشتر برای استان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اصل استقرار نیروگاه سیکل ترکیبی مسئله‌ای است که در سال‌های قبل با موافقت مدیریت شهری اتفاق افتاده و امروز باید تلاش کنیم با مدیریتی درست و منطقی مانع از افزایش آلایندگی‌های آن برای مردم شهر شویم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لزوم تغییر در نوع سوخت مصرفی نیروگاه سیکل ترکیبی قم افزود: استفاده از سوخت‌های پاک و به‌ویژه گاز طبیعی یکی از راه‌کارهایی است که در این زمینه می‌تواند مفید به اثر باشد تا مقداری از آلایندگی‌های این نیروگاه را تقلیل دهد.

بختیاری تأکید کرد: موضوع جابه‌جایی نیروگاه سیکل ترکیبی قم به یک منطقه دور از شهر از نظر اقتصادی و اجرا کار راحتی نیست و در حال حاضر بهترین راه‌کار تغییر در نوع بهره‌برداری و مدیریت در سوخت مصرفی این نیروگاه است که باید مورد توجه تمام مسوولان قرار گیرد.

902/900

کد خبر: 831514

وب گردی

وب گردی