قم دارای مراکز فرهنگی فراوانی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : شهر قم دارای مؤسسات و مراکز فرهنگی پژوهشی و تحقیقاتی فراوانی است که ظرفیت خوبی برای افزایش تعاملات قم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز،سید عباس صالحی صبح پنجشنبه در شورای اداری استان قم با اشاره به برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری اظهار داشت: بسیاری از کشورهای منطقه و دنیا برگزاری چنین انتخاباتی را آرزوی دست نیافتنی می‌دانند و بسیاری از کشورها درصد کمی از این مردم سالاری را هم ندارند.

وی با اشاره به آرای ۲۴ میلیونی رئیس جمهور در انتخابات اظهار داشت: این آرا به رئیس جمهور قدرت اجرایی بیشتری می‌دهد هرچند که پس از انتخابات فرد منتخب رئیس جمهور همه ملت ایران است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه یکی از نقاط قوت دولت دوازدهم این است که تازه کار نیست، افزود: تجربه ۴ ساله دولت یازدهم در مسیر مدیریت کشور در دوره جدید کمک شایانی به پیشرفت کشور می‌کند و دولت فعلی تسلط کافی بر امور را دارد و نیازی نیست که دوباره از صفر شروع کند.

وی افزود: وزرا نیز توانستند از مجلس رأی خوبی بیاورند که دادن رأی بالای نمایندگان به وزرا، آن‌ها را در اداره وزارتخانه‌ها می‌تواند یاری کند.

نماینده مردم قم در کابینه هستم

صالحی با بیان اینکه مردم قم و مسئولان می‌توانند بنده را به عنوان نماینده این شهر در کابینه بدانند، گفت: قم پایگاه تاریخی مکتب تشیع است و جایگاهی دارد که کمتر شهر دیگری همانند آن سراغ داریم.

وی با بیان اینکه قم شهر انقلاب است، افزود: انقلاب با قم پیوند خورده و ادامه آن نیز به این شهر گره خورده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: قم یکی از دو شهر توریست مذهبی ایران به شمار می‌رود و این فرصت بسیار مناسبی برای توسعه فعالیت‌های دینی و فرهنگی است و قم باید در تراز انقلاب اسلامی باشد

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم که با کمک نمایندگان قم، شاهد اتفاقات خوبی برای این شهر باشیم و بنده نیز در کابینه مسائل و مشکلات قم را پیگیری خواهم کرد.

صالحی افزود: قم در حوزه‌های فرهنگی و دینی مزیت‌های فراوانی دارد که باید به قطب فرهنگی و دینی در کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: قم در حوزه نشر، ادبیات و هنرهای نمایشی و تجسمی ظرفیت‌های بسیار مناسبی دارد که می‌تواند برای کشور الگو باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین افزود: شهر قم دارای مؤسسات و مراکز فرهنگی پژوهشی و تحقیقاتی فراوانی است که ظرفیت خوبی برای افزایش تعاملات قم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم در دوره جدید فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعاملات با قم افزایش یابد.

901

کد خبر: 832167

وب گردی

وب گردی