دوره دانش‌افزایی زبان فارسی دانشجویان تونسی آغاز شد

در راستای تفاهم نامه بنیاد سعدی و دانشگاه الزهرا (س)، دوره دانش‌افزایی زبان فارسی برای دانشجویان و استادان دانشگاه‌های تونس آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز از بنیاد سعدی، مراسم افتتاحیه این دوره از دانش افزایی با حضور محمد اسدی‌ موحد، رایزن فرهنگی کشورمان در تونس، مهرداد رخشنده، رئیس مرکز توسعه همکاری‌های علمی- دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، زهرا عامری نماینده بنیاد سعدی، استادان و مسئولان دانشگاه الزهرا(س) و 10 دانشجوی دختر فارسیآموز تونسی برگزار و بر گسترش ارتباطات و همکاری­ های علمی دو کشور تاکید شد.

در این مراسم، مهدی سیف برقی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) از اعلام امادگی این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان دختر تونسی در مقطع تحصیلات تکمیلی خبر داد و خطاب به آنها گفت: شما پس از بازگشت به میهن خود برای توسعه هرچه بیشتر ارتباطات و همکاری­های علمی-فرهنگی دیگر میان دو کشور ایران و تونس تلاش کنید.

انسیه خزعلی از اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات الزهرا(س)، نیز ضمن اشاره به اقبال ایرانیان به اسلام و خدمات شایان ایرانیان به زبان و ادب عربی به عنوان زبان وحی، گفت: باید میراث مشترک ادبی دو زبان به عنوان عاملی برای اتحاد امت اسلام اهمیت و قدر داده شود.

وی گفت: زنان مسلمان مسئولیت عظیمی در انتقال فرهنگ به نسل­های آینده دارند و امیدوارم آنان با شناخت این مسئولیت خطیر، نقش موثری در وصول به کمال بشریت داشته باشند.

همچنین رییس مرکز توسعه همکاری‌های علمی- دانشگاهی در سخنانی از فراگیری زبان فارسی به عنوان مقدمه­ ای جهت آشنایی با تاریخ و فرهنگ ایران به عنوان یکی از بزرگترین و کهن‌ترین تمدن‌های جهان یاد کرد.

وی به فراگیران توصیه کرد با بهره‌برداری بهینه از فرصت حضور در ایران، دانش زبان فارسی خود را ارتقاء دهند.

مدیر همکاری­ های علمی - بین المللی دانشگاه الزهرا (س) نیز ضمن عرض خیر مقدم به بانوان فارسی ­آموز، از همکاری بنیاد سعدی و سیدمحمدرضا دربندی، معاون سابق امور بین الملل این بنیاد در اقدام ­های صورت­ گرفته برای برپایی این دوره قدردانی کرد.

زهرا عامری نماینده بنیاد سعدی نیز، ضمن بیان رسالت بنیاد سعدی به عنوان متولی آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور، اظهار امیدواری کرد بخش فرهنگی دوره دانش افزایی با برگزاری بازدیدهای پربار و خاطره انگیز، برای میهمانان تونسی به یادماندنی شده و به آنان جهت شناخت فرهنگ ایران و تقویت زبان فارسی کمک کند.

در پایان، نشان یادبود دانشگاه الزهرا(س) به رایزن فرهنگی ایران در تونس و مدیر همکاری­های دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اهدا شد.

502

کد خبر: 832820

وب گردی

وب گردی