خوانساری: موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی داریم/ رتبه کشور در شاخص اقتصادی مناسب نیست

نشست هم‌اندیشی در خصوص ارتقای شاخص آزادی اقتصادی ایران با حضور «مایکل واکر، اقتصاددان و بنیانگذار موسسه فریزر» (Fraser) ، «مسعود خوانساری رییس اتاق تهران» و جمعی از اقتصاددانان و فعالان اقتصادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مسعود خوانساری ، رئیس اتاق تهران در نشست هم‌اندیشی در خصوص ارتقای شاخص آزادی اقتصادی ایران گفت: سالیان طولانی در تحریم اقتصادی بودیم و رابطه ایران با دیگر کشورها در تمام زمینه ها به خصوص حوزه اقتصادی قطع شده بود.

او در ادامه گفت: قطع رابطه ایران با دنیای خارج باعث شد تا قادر به استفاده از تکنولوژی و سرمایه خارجی نباشیم.

خوانساری افزود: طی ٢ سال گذشته با توجه به توافق هسته ای و برجام، به بازارهای جهانی راه پیدا کردیم و ٢٠٠ هیات خارجی به کشور ورود پیدا کردند.

رییس اتاق تهران گفت: هیاتی که به ایران ورود پیدا کرد به دلیل موقعیت مناسب ایران تمایل به سرمایه گذاری در ایران داشتند.

او به پتانسیل های ایران برای جذب سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد و گفت: امنیتی که در ایران حاکم است و نیز به دلیل جمعیت بالای ایران و بازار کشورهای همجوار باعث شده تا سرمایه گذاران خارجی تمایل زیادی جهت سرمایه گذاری در ایران داشته باشند.

خوانساری اظهار داشت: در ٢ سال گذشته آنچه که باید نتوانستیم سرمایه گذار خارجی جذب کنیم زیرا به دلیل تحریم ها، سیستم بانکی با مشکل مواجه بود و همچنین بنگاه ها نتوانستند خود را با شرایط بین المللی وفق دهند.

رییس اتاق تهران خاطرنشان کرد: در ایران نیاز به جذب بیش از ٥٠ میلیارد دلار داریم بنابراین شرکت هایی که به دنبال ورود و سرمایه گذاری در ایران هستند، باید اطلاعات خوبی را از موقعیت اقتصادی ایران کسب کنند.

او ادامه داد: موسسه فریزر یکی از شرکت هایی است که اقدام به سرمایه گذاری در ایران کرده و اقدامات مثبتی را در زمینه شاخص آزاد اقتصادی انجام داده است و می تواند منبع مناسبی برای سرمایه گذاری در ایران باشد.


خوانساری تصریح کرد: اقتصاددان های زیادی با موسسه فریزر فعالیت داشتند بنابراین از تجربه این نهاد می توان برای کشور استفاده کرد.
رییس اتاق تهران با اشاره به معضلات موجود در کشور گفت: دولتی بودن اقتصاد باعث شده تا اقتصاد کشور با رشد مناسبی همراه نباشد این در حالیست که کشورهایی که با اقتصادشان با رشد همراه بوده دارای اقتصاد آزاد بودند.

او با بیان اینکه دولت یازدهم، ثبات اقتصادی را به ایران بازگرداند، گفت: تورم در دولت یازدهم با کاهش همراه بود و سایر فعالیت های اقتصادی باعث جذب سرمایه گذاران خارجی شد.


خوانساری با تاکید بر اینکه رتبه ایران در شاخص اقتصادی ضعیف است، گفت: امیدواریم با اقداماتی که دولت یازدهم انجام داد و نیز اقدامات دولت دوازدهم شاخص اقتصادی بهبود یابد تا بتوانیم شاهد جذب سرمایه گذاران خارجی باشیم.


رییس اتاق تهران در پایان افزود: امیدوارم با اقداماتی که اتاق تهران برای جذب سرمایه گذاران خارجی انجام داده، کمکی برای دولت باشیم.

401

کد خبر: 833355

وب گردی

وب گردی