تلاش های یک مرد برای نجات همسرش از کمپ گروهک منافقین مستند شد

مستند «جای خالی یک نفر» به کارگردانی مرتضی پایه شناس و تهیه‌کنندگی  حامد شیشه‌گر امشب 20 شهریور ساعت 20 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، پایه شناس درباره این مستند گفت: سال 87 تهیه‌کننده کار پیشنهاد ساخت مستندی درباره مجاهدین خلق را مطرح کرد که به ساخت «جای خالی یک نفر» منجر شد.

وی افزود: «جای خالی یک نفر» درباره شخصی به نام علیرضا بشیری است که سال ۶۵ در آلمان، در کمپ مهاجرین با سازمان مجاهدین خلق آشنا و به همراه همسر و فرزندش به این سازمان می‌پیوندد، او سال ۶۸ از سازمان جدا می‌شود، اما همسرش در سازمان می‌ماند، در حال حاضر ۲۵ سال است که وی از نروژ به عراق سفر می‌کند تا بتواند همسرش را نجات دهد.

پایه شناس با تأکید بر اینکه این مستند با تکیه‌بر پژوهش‌های مفصلی درباره این سازمان تروریستی ساخته‌شده است، افزود: متأسفانه منابع اطلاعاتی اندکی درباره این موضوع در کشور وجود دارد، ما علاوه بر استفاده از گزارش‌های سازمان دیده بان حقوق بشرو .. چند کتاب خارجی که توسط یک پژوهشگر نروژی و همچنین مسئولان آمریکا درباره این گروهک تروریستی تألیف شده بود را ترجمه و استفاده کردیم، در حقیقت سوژه این مستند از دل همین منابع بیرون آمد و سعی کردیم ماجرای زندگی‌اش را روایت کنیم.

این کارگردان افزود: گرچه برای این مستند پژوهش‌های مفصلی انجام‌شده بود اما به‌شخصه دوست دارم سر صحنه کشف و شهود داشته باشم، بنابراین تمام قصه زندگی این شخصیت را نمی‌دانستم و با بخشی از آن هنگام فیلم‌برداری آشنا شدم.

وی گفت: این مستند در محل زندگی آقای بشیری در مرز نروژ و سوئد تصویربرداری شده و می‌کوشد حقایقی درباره گروهک تروریستی مجاهدین را فاش کند.

501

کد خبر: 835879

وب گردی

وب گردی