کولیوند:افزایش 400 دستگاه به اورژانس زمینی  و صدور مجوز خریداری 1000 دستگاه آمبولانس

سرپرست اورژانس کشور در مراسم گرامیداشت روز اورژانس گفت: گسترش اورژانس زمینی با تلاش های وزیر بهداشت و سایر مسئولان انجام شده به طوری که 400 دستگاه به اورژانس زمینی اضافه شده و  مجوز خریداری 1000 دستگاه دیگر نیز صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، آیین گرامیداشت روز اورژانس امروز یکم مهرماه 96 در سالن همایش های رازی در حال برگزاری است.
دکترپیر حسین کولیوند در ابتدای این مراسم گفت: در سال گذشته شاهد گسترش جدی اورژانس هوایی بوده ایم و توانستیم به وسیله آن جان بسیاری از هموطنان را نجات دهیم و از آسیب بیشتر این افراد جلوگیری کنیم.
سرپرست اورژانس کشور گفت: به دنبال تقویت اورژانس ریلی به ویژه در مترو هستیم و حضور موتور آمبولانس ها در تهران بسیار اقدام خوبی بود که امیدواریم در کلانشهرها نیز این اقدام صورت گیرد.
وی اضافه کرد:حضور فعال تکنسین های اورژانس بر صحنه حادثه نشان دهنده مسئولیت پذیری عوامل اورژانس است و حضور تکنسین های اورژانس به خوبی در شبکه های اجتماعی دیده شده است.
وی بیان کرد: کمبود پرسنل و وضعیت استخدامی در حال پیگیری است.ثبت 90 اختراع جدید در راستای خدمات ای ام اس از افتخارات ما بوده است امیدوارم تکنسین های اورژانس بتوانند تمامی تلاش خود را در مراسم اربعین حسینی برای زائران حسینی انجام دهند.

یکی از حلقه های مفقوده در خدمات بیمارستان خدمات تکنسین های اورژانس است


دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: از آرزوهای ما این بود که یک روز اورژانس هوایی به یک فعالیت اثر گذار تبدیل شودکه امروزه به ثمر نشست امروزه کمترین شکایت های ما در بحث حمل و نقل بیماران است.
وی افزود:حوزه اورژانس با زحمات دکتر هاشمی و دکتر کولیوند جان دیگری یافته است در دولت دوازدهم امیدواریم بحث اورژانس جایگاه بهتری بیاید. یکی از حلقه های مفقوده در راستای خدمات بیمارستان خدمات تکنسین های اورژانس است که امیدواریم بتوانیم زحمات این افراد را به خوبی قدردان باشیم.
وی بیان کرد: افزایش دانش مردم،آگاهی مردم نسبت به سلامت مردم از دیگر تمهیدات اورژانس است و در بحث حوادث جاده ای لازم است بر بحث سلامت جسمی و روانی مورد بازبینی قرار گیرد.همچنین باید در مسائل جاده ای شاهد بهبود و ارتقای جاده ها باشیم زمانی که جاده ایمن نباشد تکنسین های اورژانس باید در شرایط نامناسب بیماران را انتقال دهد.
جان بابایی گفت :در دولت یازدهم 130 اورژانس در برنامه داشتیم که برخی به بهره برداری رسیده و باقی نیز به در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

701

کد خبر: 839546

وب گردی

وب گردی