تهران-ایسکانیوز:وقتی فرزندتان آن لاین است، به کدام سایت ها مراجعه می کند؟ اینترنت اطلاعات گوناگون را از راه های گوناگونی که پیش از آن قابل تصور نبود در اختیار افراد قرار می دهد. شبکه های اجتماعی جایگزین تلفن شده است و نوجوانان و جوانان آن را به روش های دیگر ارتباطی ترجیح می دهند.


اما نوجوانان آمریکایی تماشای ویدئوهای آنلاین را به تماشای برنامه های تلویزیونی ترجیح می دهند. همچنین، اینترنت جایی است که افراد می توانند هر چه می خواهند بگویند، به همین دلیل تفکیک قائل شدن میان واقعیت و مجاز در آن توسط نوجوانان و جوانان بسیار دشوار است. این موضوع سبب می شود والدین فرزندانی که آن لاین می شوند نگران کنند.


توصیه به والدین


دکتر مارسیا کوهن، متفکر دنیای ارتباطات معتقد است والدین باید بر فعالیت های آن لاین فرزندشان نظارت کنند. اما وقتی فرزندان با هوش و معلومات کامپیوتری بالایی داشته باشند این کار به سادگی انجام نمی گیرد.


نوجوانان آنلاین یا آف لاین


اینترنت راهی است که اکثر کودکان و نوجوانان برای برقراری ارتباط با دنیای امروز انتخاب می کنند. نتیجه بررسی های مرکز مطالعات زندگی اینترنتی آمریکا در حدود 93 درصد از کودکان 12 تا 17 ساله آنلاین می شوند، بیش از 73 درصد این افراد عضو شبکه های اجتماعی هستند.


دکتر لری مگید، مدیر سایت ConnectSafely.org به سایت وب مد می گوید:« حتی اگر آنها بخواهند، والدین نمی توانند فرزندان را از استفاده از اینترنت محروم کنند. »


به طور کلی، نوجوانان آن لاین می شوند و به عضویت شبکه های اجتماعی در می آیند، ویدئوهای آنلاین تماشا می کنند و به سایت های گوناگون مراجعه می کنند. پژوهش های دانشمندان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا بر روی وبلاگ ها و اتاق های گفت و گوی نوجوانان نشان داده موضوعات مورد علاقه این گروه سنی خانواده، همسالان، داستان های عاشقانه و هویت است. علاوه بر برقراری ارتباط، نوجوانان و جوانان از اینترنت برای کسب اطلاعات و پیگیری اخبار موسیقی، مد، سلامت، کاهش وزن و خرید کتاب استفاده می کنند.



قوانین والدین برای اینترنت


با وجود چنین مخاطراتی، نظارت کردن بر فعالیت های فرزندان در فضای اینترنت اهمیت زیادی پیدا می کند. دکتر آن کولیئر، مدیر ارشد موسسه اخبار خانواده معتقد است:« والدین باید فعالیت های فرزند پروری شان را به جد در اینترنت ادامه دهند. »


او به والدین توصیه می کند با فرزندان درباره فعالیت های آنلاین شان گفت و گو کنند و از سایت هایی که به آن مراجعه می کنند آگاه شوند.



دوستان فرزندان در شبکه اجتماعی


فقدان تجربه نمی تواند شما را متوقف کند. شما باید به یک متخصص رسانه های اجتماعی بدل شوید تا بتوانید از کارهای فرزندتان مطلع شوید. از او درباره مطالبی که در صفحه اجتماعی اش منتشر می کند بپرسید.


اگر عضو شبکه اجتماعی نیستید، از فرزندتان بخواهید شما را به عضویت این شبکه ها در آورد. نتایج بررسی های دانشمندان نشان داده، عضویت والدین و فرزندان در شبکه های اجتماعی سبب شده فرزندان افراد مناسبی را به عنوان دوست انتخاب کنند.

کد خبر: 84073

وب گردی

وب گردی