پخش مراسم عزاداری عاشورای ۱۳۷۴ نقطه کشور از رسانه ملی

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: در روز عاشورای حسینی مراسم عزاداری ۱۳۷۴ نقطه از کشور از شبکه‌های مختلف پخش شد که این تنها بخشی از عظمت مراسم‌های این روز در کشور بود.

به گزارش ایسکانیوز، علی دارابی امشب در همایش تجلیل از خادمان فرهنگ عاشورایی که به همت صدا و سیمای مرکز یزد برگزار شد، ضمن تقدیر از امام جمعه و استاندار یزد و حمایت‌های آنها از رسانه ملی در استان اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود یزد حسینیه ایران است، به واقع در مراسم‌های عزاداری این استان مشاهده کردیم.

وی با اشاره به حضور خود در استان یزد در روز عاشورا و شرکت در مراسم عزاداری شهرستان‌های مختلف این استان افزود: یکی از اصیل‌ترین مراسم عزاداری کشور در استان یزد برگزار می‌شود.

دارابی با بیان اینکه اشعار مداحی‌های یزد، پرمحتوا و دارای مضامین خوب بود و شرایط روز جامعه نیز در آن منعکس شده بود، عنوان کرد: موارد بسیار دیگری از جمله حضور جوانان در کنار بزرگان، مراسم اصیل و سنتی سینه زنی بدون استفاد از آلات موسیقی و ... از ویژگی‌های منحصر به‌فرد عزاداری‌های یزد در روز عاشورا بود.

معاون امور استان‌های صدا و سیما با اشاره به اینکه رسانه ملی در روز گذشته همه تلاش خود را به کار گرفت تا عظمت نهضت حسینی را از شبکه‌های مختلف استانی منعکس کند، افزود: با وجود اینکه در روز عاشورا، برنامه های عزاداری ۱۳۷۴ نقطه از کشور از شبکه های مختلف منتشر شد، می‌توان گفت تنها بخش کوچکی از این مراسم‌ها به نمایش گذاشته شد.

وی تاکید کرد: عظمت مراسم عاشورای حسینی در همه نقاط کشور بسیار است و نمی‌توان همه آن را در قاب تصویر گنجاند و استان یزد یکی از باشکوه‌ترین، اصیل‌ترین و زیباترین عزاداری‌های کشور را دارد.

دارابی در بخش دیگری از سخنان خود، صدا و سیمای مرکز یزد را از موفق‌ترین مراکز استانی دانست و بیان کرد: خوشبختانه صدا و سیمای یزد در سال های اخیر موفقیت های چشمگیری به ویژه در بخش هایی چون رادیو، فضای مجازی، انیمیشن، مستند سازی و پژوهش کسب کرده که این موفقیت ها باید همچنان ادامه یابد.

وی، یکی دیگر از موفقیت‌های رسانه ملی در یزد را پوشش و پخش زنده عزاداری‌ها از شبکه های مختلف اعلام کرد.

901

کد خبر: 842282

وب گردی

وب گردی